korsreferens 900 –> 900 Turbo
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / korsreferens 900 –> 900 Turbo
- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2009-08-17 13:22 av
mook.
-
FörfattareInlägg
-
Letar just nu efter en 900s o har hittat en som passar min kvalifikationer (något sånär..)
dock lätt krockskadad, enligt säljaren har [color:#3366FF]”En balk i motorutrymmet har böjt sig lite, men borde gå att räta ut.”[/color]
nu är mina erfarenheter att balkar o speciellt tvärbalkar brukar vara bockade, pressade o dessutom tillverkade i hyffsat
tjock plåt, så jag är inte 100% övertygad om att den är så lättriktad (vet inte vilken balk han menar dock)
men jag har ju min gamla 900gl hemma som gärna donerar, borde det KUNNA vara samma?Sen har växellådan gett upp ett par växlar, växxellådan är jag dock hyffsat säker på att dom inte är dom samma? går väl på 1000 till 2000 för en OK låda?
Balkarna borde vara samma så det är nog inget större problem att flytta över.
Växellådorna är lika men ändå inte.
Nu skriver du inte vilka årsmodeller det handlar om men 900s borde vara efter 90- medan GL borde vara före -85/86
Dom stora skillnaderna på lådorna:
* drivklockorna (-90 har dom stora), kan enkelt flyttas över
* växellägesstyrningen flyttade från spasktället in i lådan -87
* primärväxeln skiljer (utväxlingen) inkl huset (olika motorfästen), kan enkelt flyttas över.GL lådan kan alltså användas om du byter primärhus, spakställ och drivklockor (alt tripoder)
Lux -84 hmm, T16 eller T8 ?
Jag är ganska säker på att T16 -84 har samma låda som T8 -84 så det kvittar nog.
Isåfall borde lådan ha dom små medbringarna, gummikudde som främre motorfäste, växellägen i spakstället och 6:ans primärväxel. Det innebär då att det troligen bara är primärväxeln om ens den som skiljer mellan lådorna.Säkrast ändå att kolla dessa detaljer.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.