Kylfläkt

  • Författare
    Inlägg
    • juni 17, 2019 kl. 07:53 #459998

      Hej, Jag råkade ut för ett haveri med min Sonett III -74 och jag undrar om någon vet vilken dimension det är på de fyra skruvar som fäster kylfäkt i remskiva och axel?

      Hälsningar Jan

        juni 17, 2019 kl. 18:47 #460011

        M8x12

          juni 17, 2019 kl. 20:10 #460014

          Stort tack!

            juli 1, 2019 kl. 11:31 #460656

            Hej, jag trodde det skulle vara en lätt match att fästa kylfläkt och remskiva, så var inte fallet och tyvärr är det riktigt trångt och svårt att komma åt.

            Måste jag demontera kylaren eller finns det något trick att ta till?

              juli 1, 2019 kl. 16:04 #460674

              Ta av motorluckan och skruva framifrån.

              /B

              bengt@akesson-motorsport.se

                juli 1, 2019 kl. 21:04 #460693

                Tack men har provat både framifrån med luckan borttagen och underifrån. Något bättre att komma åt underifrån men jag fixar det fortfarande inte.
                Hälsningar J

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.