ledningen till hydraulkopplingen

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / ledningen till hydraulkopplingen

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / ledningen till hydraulkopplingen

  • Författare
    Inlägg
    • september 1, 2011 at 17:20 #25517

      Hej! Vår 900S är sedan ett par år sonens bil. Nu har det gått hål på slangdelen i kopplingsledningen. Tycks inte vara det lättaste att få tag i en ny, har iofs ännu ej lyckats få kontakt med Saabfirman på orten men kan gissa vad de ska ha för en sådan ledning. Någon som har reparerat, ev ersatt slangdelen med annan provisorisk lösning etc. Bilen kanske inte går längre än till februari men det vet vi inte och vi vill inte kosta på för mycket.
      Mvh Jan G

        september 1, 2011 at 17:42 #187390

        på våran Drutt, så gjorde jag nytt rör av bromsrör, kona och mecka så funkade det fint 🙂

          september 1, 2011 at 18:29 #187391

          Speedparts.se. Dom har två olika, funkar klockrent. Lossa uppe och nere vid slaven, dra den uppåt/bakåt för att lirka ut. INga problem. Bytte alldeles nyligen på min 1992. Dom har en tendens att möga till sig strax innan flexbiten där nere, mkt salt och sprut som kommer åt där.

            september 1, 2011 at 19:21 #187395

            Speedparts? Är det hela ledningen ända till huvudcylindern eller går det att skarva nånstans?
            Mvh Jan G

              september 1, 2011 at 19:26 #187396

              @Jan G wrote:

              Speedparts? Är det hela ledningen ända till huvudcylindern eller går det att skarva nånstans?
              Mvh Jan G

              Du hittar dom Här

                september 1, 2011 at 19:36 #187397

                Tackar, jag var just inne och tittade på de tre olika rören, bör man slå till på original eller det som är ett par hundra billigare? Tack för tipset om Speedparts!
                Mvh Jan G

                  september 1, 2011 at 19:56 #187398

                  I detta fallet är det inte så stor skillnad på priset –
                  och orginal är jo orginal 😉

                    september 1, 2011 at 20:08 #187399

                    Hm, jag tror jag snålade och köpte pirat. Böjen in mot huvudcylindern var inte perfekt, det tog i mot hjulhuset litegrand. Ett pyttigt strul kan tyckas, men troligen nåt man slipper med original. Det ligger inte svindlande långt bort att tro att materialkvaliteten är sämre i det billigare heller, så är det ju nästan alltid med det billigare alternativen.

                      september 11, 2011 at 10:55 #187678

                      Hej! Nu är kopplingsledningen bytt, det billigaste röret. Passformen på ledningen var bra men det var lite svårt att få förskruvningarna att ta gäng. Efter ett rundligt luftande där man hela tiden får hålla koll på nivån i den lilla kopplingsvätskebehållaren blev funktionen riktigt bra. Tack för tipsen!
                      Mvh jan g

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.