Lister till hjulhus på Saab 900 93:a

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Lister till hjulhus på Saab 900 93:a

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare

@Rariteten wrote:

Okej, så de bredare listerna har utgått ur sortimentet, förutom i Lidköping då alltså där det tydligen ska ligga 400st. Någon som har numret dit så man kan ringa och höra efter?

Men de tunna listerna till föregående årsmodeller funkar alltså också, och de är likadana till alla hjulhusen. Någon som har satt på de tunnare listerna på en 92:a eller 93:a? Har det funkat bra? Mycket skärmkantsrost som tittat fram och inte gått att dölja?

Ingen av er som skrivit att ni har breda liggandes hemma är intresserad av att kränga iväg dem?

Tack för alla svar!

http://gustafebil.se/lidkoping/om-foretaget/kontakt.aspx

Jag har många på lager, över 10 st och 2 kompletta set till bil.
      Men jag håller tyvärr hårt i mina då jag själv hade de mellanbredalisterna.
      Och nån dag kanske jag är i behov av lister.

mars 1, 2013 kl. 17:37 #194925

@Rariteten wrote:

Okej, så de bredare listerna har utgått ur sortimentet, förutom i Lidköping då alltså där det tydligen ska ligga 400st. Någon som har numret dit så man kan ringa och höra efter?

Men de tunna listerna till föregående årsmodeller funkar alltså också, och de är likadana till alla hjulhusen. Någon som har satt på de tunnare listerna på en 92:a eller 93:a? Har det funkat bra? Mycket skärmkantsrost som tittat fram och inte gått att dölja?

Ingen av er som skrivit att ni har breda liggandes hemma är intresserad av att kränga iväg dem?

Tack för alla svar!

lagret till alla delar ligger ju i nyköping inte i lidköping.
        å det är höger fram ni ska fråga efter den passar på höger bak å vänsterfram men inte vänster bak!.

mars 12, 2013 kl. 19:59 #195019

Hej!

Finns 3 sorter av denna list va?
          Den smalaste satt på många
          Dom halvbreda satt på cabben och så,
          dom bredaste heter airflow?

Jag har en 3st av dom bredaste som är helt nya med nya gummilist, Någon som vill bjuda mot en höger bak till en cabbe? 🙂
          Det fattas en höger bak på min, För det är väl inte denna som finns ny att köpa på saab?

mars 12, 2013 kl. 20:03 #195020

Njaa..

Du har ju dom vanliga smala
            sen har vi skärmkantslisterna som sitter på -92 och nyare.
            Sen finns ju aero breddare
            och airflow breddare.

Sen finns det väll en FET breddare för bilar utan kjolpaket med? motsv airflow alltså.

mars 12, 2013 kl. 21:40 #195024

Inte kan jag ha dom vanliga smala? 🙂 Dom jag har som är nya är bredare än dom som sitter på cabben 😉 tror jag mätte att dom är drygt 2cm bredare än dom som sitter på cabben, Cabben har ju aero paketet!
              Jag har dessa på cabben http://3.bp.blogspot.com/_wwgXxAjQedA/S0kYTuvFGdI/AAAAAAAACrA/A5lmxMIZQbw/s400/1991+Saab+Monte+Carlo+2.jpg
              Och 3 som är ännu bredare än dom!

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.