Luftning av Koppling på 9000 !

Forum Övrigt Allmänt Luftning av Koppling på 9000 !

• Detta ämne har 17 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2006-03-12 14:57 av .
Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    saab-bo
    Deltagare

ABS-Koppling kanske?

matthias r
    Deltagare

Byt slangen till en ny (helst). Fyll systemet. Kör Jannes idé; öppna nippeln därnere vid slavcylindern, låt det stå rinna för självtryck i ca 20 min. Behållaren får under denna stund INTE bli tom. Stäng nippeln. Pumpa ett antal gånger med pedalen (jadå, med stängd nippel!) Är allt kurant ska du efter ett antal pump få koppling. Huvudcylinderns packningar har du ju uppdaterat, är slavcylinderns d:o också OK ska det funka.

Denna metod har jag använt mig av i åratal vid renovering av hydrauliken på 99 o 900, då tryckluft inte funnits att tillgå. Alltid fungerat, även på någon enstaka 9000.

Erhåller du inget tryck som består, så är det tyvärr bara att ta ner lådan och åtgärda även slavcylindern…

pelleturbo
    Deltagare

Min erfarenhet är att mekonomens bromsluftare som kopplas till ett hjul funkar bra,det är dock 2 saker man måste tänka på 1.behållaren måste vara riktigt fylld 2.knip slangen mellan hjul och behållare och släpp sakta på lite tryck,2,3kg som är vanligt i däcken blir för mycket och locket flyger av.Annars med fylld behållare och lite tryck gåt det JÄTTELÄTT.

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng