Måste beg SID giftas in?
Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Måste beg SID giftas in?
- Detta ämne har 20 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2013-10-12 12:37 av
owla.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 5, 2013 kl. 19:09 #59934
Ja, att det är en brytgräns 2001-2002 är ju lätt att se men sedan blir det ju klurigare… Vet du hur det är med ACC-displayerna, de ser ju från framsidan helt samma ut 1998-2005?
96 V4 1975 ”Bollen”
@Janne Hagnell wrote:
Ja, att det är en brytgräns 2001-2002 är ju lätt att se men sedan blir det ju klurigare… Vet du hur det är med ACC-displayerna, de ser ju från framsidan helt samma ut 1998-2005?
Som jag skrev: 98-01, 02, 03, 04-05. Så det är 4 olika versioner av SID som FYSISKT skiljer. Sen reservdelsprogrammeringen ovanpå det som specificerar bilens utrustning osv.
Datorn med EPCn bestämde sig för att 107st uppdateringar i snigelfart va lämpligt såhär på lördagkvällen. Ska ta och sammanställa ett dokument även ACC panelerna är tanken. Återkommer när jag får ordning på det hela!
@Janne Hagnell wrote:
Ja, att det är en brytgräns 2001-2002 är ju lätt att se men sedan blir det ju klurigare… Vet du hur det är med ACC-displayerna, de ser ju från framsidan helt samma ut 1998-2005?
Hej! Sammanställt lite info från EPC igen och som jag misstänkte ska alla ACC paneler passa mellan Saab 9-5 årsmodell 1998-2005.
Till 9-3 har alla og9-3 samma panel, alltså årsmodell 1998-2003.Art nr ACC paneler Saab 9-5 årsmodell 1998-2005:
4868501 – årsmodell 1998-1999
5046206 – årsmodell 1999-2000
5047170 – årsmodell 2000
5047592 – årsmodell 2000-2001
5046347 – årsmodell 2002
5048384 – årsmodell 2002-2003
5048574 – årsmodell 2003
5048731 – årsmodell 2003
5048939 – årsmodell 2003-2004
12762731 – årsmodell 2005Art nr ACC paneler Saab 9-3 årsmodell 1998-2003
4755567 – årsmodell 1998-1999
5046214 – årsmodell 2000-2001
5047758 – årsmodell 2001
5047600 – årsmodell 2001-2002
5336433 – årsmodell 2002-2003Det sista numret i respektive lista är det ”senaste” numret Saab kommit med, men som jag skrev passar alltså ALLA panelerna mellan årsmodellerna.
Hoppas det hjälper någon som undrar!
MVH
OwlaDOCK verkar det som att det i vissa fall behövs en reservdelsprogrammering, tex när man stoppar in ACCn i en cabbe.
Janne, skulle du kunna radera trådarna jag skapade i og9-3 samt og9-5 kategorierna? Har redan den uppe på STCS och redan kommit fram vissa funderingar. Känns som det är bättre att reda ut dessa frågetecken och sen lägga upp en reviderad version.
Tack på förhand!
Owla -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
