min V4 från 1967

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 min V4 från 1967

• Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2008-07-23 17:45 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    penken
    Deltagare

tänkte att jag kanske borde ta och lägga upp några bilder på min saab V4a från 1967.
    känns dock tråkigt att jag kanske måste sälja den för att köpa mig en bil som är bättre anpassad för att köra längre sträckor.

vad tycks?

jag skulle aldrig gjort hål i dörrsidorna för högtalare. men det var gjort av tidigare ägare så då bytte jag bara till ett något nyare system.

roger
    Deltagare

fan va den passade bra i den färgen!!

chakka
    Deltagare

Perfekt årsmodell (V4 med de låga rutorna)
    Perfekt stuk
    Perfekta fälgar (Highgate?)
    Perfekt skick

Perfekt bil! Avundsjuk!

Sälj inte!

Lustgasen
    Moderator

Jaså där dök den upp! Såg den på stan för några månader sedan, tjusig!

Kom på fikaträffarna på gammlia! (onsdagar vid 19 tiden under sommaren)

vi några från saabklubben brukar vara där och ta lite kaffe och snacka å kolla på bilarna 😎

Tummen upp :thumbup:

Saab 900 TurboS Cabriolet -91

Sekreterare i Svenska Saabklubben

penken
    Deltagare

man tackar man tackar 🙂

den är nog inte i perfekt skick. den har väll några skavanker men den är helt klart i fint skick enligt mig.
    och jo det är highgate fälgar. men det är farsans som han ska ha till sin 2-taktare. snodde bara dom av honom då han inte är klar med sin helrenovering än.
    har dock sporttrummor, hemmasnickrade fyrbultsnav och ronalfälgar (114,3/4) liggande i garaget. behöver bara köpa lager till trummorna och däck till fälgarna.

jo jag brukar svänga igenom staden och visa upp pärlan. kör frassesrundan och varvar lite extra för flickorna! haha
    ja du lustgasen jag får nog svänga förbi där någon gång. jag va förbi förra året men då hade sista gången redan varit.
    vad har du för pärla då?

Lustgasen
    Moderator

trevligt trevligt :racesmile:

hahaha, antar jag är ute för lite för jag har då inte sett till någon v4.
    Härligt då får du komma på onsdag 😉

ptja, kör lite 99or för det mesta. har en 95 -68 och 96 -68 också, men att kalla dem pärlor det vore att ljuga!

Saab 900 TurboS Cabriolet -91

Sekreterare i Svenska Saabklubben

martin valentin
    Deltagare

är det Vilhelmina bilen???

penken
    Deltagare
    martin valentin wrote:
    är det Vilhelmina bilen???

näe inte vad jag vet. köpte den ifrån boden. men du kanske tänker på boden. va ju ett tag sen den va på blocket så. va dock inte i lika bra skick då. har nya stolar fram och soffa bak. fixat en hel del med motor. och några mer små saker.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng