montera ac i 900 aero 1985

Forum Övrigt Allmänt montera ac i 900 aero 1985

• Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2012-01-20 13:29 av .
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    wallero
    Deltagare

hej saab vänner har nu hittat allt nytt till mitt ac system som jag ska installera i min 900 aero 1985.
    hur mycket el får man koppla in själv? (det som inte är förinstallerat från fabrik)
    vet att allt i motor utrymme finns klart men hur är det inne bakom instrument panelen?
    har inte öppnat än å kollat allt.
    ps har mycket ac kyl å kompressorer beggat i bra skick till salu.
    mvh niklas

Vet inte om det finns något regemente som säger att man som privatperson inte får koppla svagström i en bil. Det bästa är nog att slå en pling till något proffs. Elsäkerhetsverket kanske?

cabmange
    Deltagare

@Christian Haugsöen wrote:

Vet inte om det finns något regemente som säger att man som privatperson inte får koppla svagström i en bil. Det bästa är nog att slå en pling till något proffs. Elsäkerhetsverket kanske?

Vad för svamp har du rökt nu?

hotrodder
    Deltagare

@Christian Haugsöen wrote:

Lugn i bussen nu! Det finns ingenting/krav/reglemente på vem som får gå loss på elsystemet i en bil. Försäkringsbolag har däremot vissa krav på att tex. stöldlarm/bensinvärmare skall monteras/kopplas av kunnig person. Försäkringsbolag kan även ha synpunkter vid reglering av skada om det visat sig att komponenter/elsystem varit felaktigt inkopplade.

Det var väll lite det jag menade. Var lite trött när jag skrev i morse.

wallero
    Deltagare

Kan nån seriös berätta om allt finns drag et i min Aerons 85

saabaero
    Deltagare

Skulle gärna berätta om jag visste.
    Enklast är nog att pilla bort några knappar och kika om du har 2st överblivna kontaktstycken för knapparna till AC´n
    Det borde även finnas någon kabel för recirkulationsspjället som kan ge en ledtråd.

440sp
    Deltagare

@SaabAero wrote:

Skulle gärna berätta om jag visste.
    Enklast är nog att pilla bort några knappar och kika om du har 2st överblivna kontaktstycken för knapparna till AC´n
    Det borde även finnas någon kabel för recirkulationsspjället som kan ge en ledtråd.

Hej Walle,

Har monterat in dessa prylar på min -86 aero och min T8 Spec. Kan inte komma ihåg att vi fittade med strömmen då. Har du kontakten till kompressor på ledningshärvan i motorrummet ihopsatt med en svart strippa så finns säkert allt där.

reino
    Deltagare

Bakom mina blindknappar så sitter det två kontakter. Har en 900s -90, och jag tror inte att härvan ska skilja alltför mycket. Inte beträffande såna saker iaf.

Själv undrar jag lite på vart vacuumslangen till friskluftspjällsklockan ska sitta. 😛

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng