Montera sidolister på 900 sedan? Hjälp!
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Montera sidolister på 900 sedan? Hjälp!
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-03 20:35 av
olle.
-
FörfattareInlägg
-
Efter många år tänkte jag återmontera sidolisterna på min 900 -82. Tyvärr har jag dumt nog slängt de gamla dörrarna, och då har jag inte järnkoll på exakt var listerna skall monteras. Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig gå ut med en tumstock och mäta avståndet mellan nedre karosskant (se bild) och listens under kant?
Tack på förhand!
/Olle
Hmm, det kanske det gör? Men då pratar du om saabs egen bok antar jag? Har bara en gammal haynes-bok till 900 och där tvivlar jag att sånt står. saabs 99-bok har jag däremot fram till -78, och då är det smala lister så det hjälper inte.
Har du möjligen 900-boken Urban?/Olle
Det enda jag kan hjälpa dig med är måtten på listerna efter framhjulen/bakre del av framskärm.
(Jag har jo en My 85 med ”plastlister/kåpor” där framme och inte den varianten som du säkert skall ha på en My 82.)Där framme (pil nr 3) börjar det på 12 cm för att sedan dra iväg till 13 cm.
Hej.
I den vekstadshandboken jag har (8 Kaross, M1979-83, Art.nr. 323089) finns det inga direkta mått på 900:an. Jag har skannat in dokumentet så du själv kan få en uppfattning av hur man skall gå till väga.Mvh Martin
Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.