Montera sidolister på 900 sedan? Hjälp!

Forum Modellspecifika forum OG900 Montera sidolister på 900 sedan? Hjälp!

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-03 20:35.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

olle
    Deltagare

Efter många år tänkte jag återmontera sidolisterna på min 900 -82. Tyvärr har jag dumt nog slängt de gamla dörrarna, och då har jag inte järnkoll på exakt var listerna skall monteras. Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig gå ut med en tumstock och mäta avståndet mellan nedre karosskant (se bild) och listens under kant?

Tack på förhand!

/Olle

saabaero
    Deltagare

Funderar om måttet du söker kan finnas i Saabs GDS-bok för 900 ?
    Har för mig jag sett mått på placering av emblem i den boken 😕

olle
    Deltagare

Hmm, det kanske det gör? Men då pratar du om saabs egen bok antar jag? Har bara en gammal haynes-bok till 900 och där tvivlar jag att sånt står. saabs 99-bok har jag däremot fram till -78, och då är det smala lister så det hjälper inte.
    Har du möjligen 900-boken Urban?

/Olle

plankan
    Deltagare

Det enda jag kan hjälpa dig med är måtten på listerna efter framhjulen/bakre del av framskärm.
    (Jag har jo en My 85 med ”plastlister/kåpor” där framme och inte den varianten som du säkert skall ha på en My 82.)

Där framme (pil nr 3) börjar det på 12 cm för att sedan dra iväg till 13 cm.

bovy
    Deltagare

Hej.
    I den vekstadshandboken jag har (8 Kaross, M1979-83, Art.nr. 323089) finns det inga direkta mått på 900:an. Jag har skannat in dokumentet så du själv kan få en uppfattning av hur man skall gå till väga.

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

bovy
    Deltagare

Hittade ett dokument på datorn som troligtvis är för -84:or och nyare. Här är några mått iallafall, men det står även att blanklisten skall följa kofångarens blanklister.

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

olle
    Deltagare

Tack! Bara att smälla dit dem nu då.
    /Olle

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng