Motorproblem Saab 900SE -97 (relä?)

Forum Övrigt Allmänt Motorproblem Saab 900SE -97 (relä?)

Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-07-23 20:59.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

hans h
    Deltagare

Min mamma har en Saab 900 av 97 års modell som har börjat trilskas.
    Den stannar och vägrar starta förrän efter en irriterande lång väntan. Hon har frågat någon bekant som säger att han haft samma problem på sin 900. Det skulle vara något ”relä” som var ganska billigt och lätt att byta, men min mamma är inte så teknisk att hon kommer ihåg att fråga vilket relä. 🙄

Är det någon här som har någon erfarenhet av motorproblem pga trilskande relä på dessa bilar?

Det är tyvärr 140 mil norrut, så jag kan inte kolla själv. 😐

/Hans

porsche944
    Deltagare

Efter din beskrivning så hade jag börjat att byta reläet till bränslepumpen. Nästa hade varit tändlåsrelät.

Men jag sätter 1 kr på bränslepumpsrelät.

hans h
    Deltagare

Tack för tipset. Jag ska vidarebefordra det. 🙂

/Hans H

hans h
    Deltagare

Jag har skickat ett bränslepumpsrelä till min mamma, så nu får vi snart höra om det var rätt.
    Men jag har också fått tipset att det skulle kunna vara tändkassetten. Hur känner man igen om den börjar trilskas?

hans h
    Deltagare

Det visade sig vara vevaxelgivaren. Inte helt ovanligt på dessa motorer, verkar det.

Ett jättestort tack riktas härmed till Anders Johansson i Anumark son hjälpte mig att få loss den rostiga torxbulten och därmed den gamla givaren. ”Någon” 😳 hade lyckats förstöra den, så en påsvetsad bult var räddningen.
    Tack Anders! :AP

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng