Några ljus i dashen fungerar inte
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Några ljus i dashen fungerar inte
- Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2015-02-07 08:19 av
hoggorm.
-
FörfattareInlägg
-
Hei.
Jeg har et lite problem med lyset i bilen. Noen lamper lyser ikke. Jeg har markert de med grønne sirkler og de som ikke virker med røde sirkler. I tillegg fungerer ikke defrost knappen, defrost lampa over speedometeret og jeg har ikke varme i varmetrådene bak.
Hvis jeg bytter knappene til warning og defrost så fungerer defrostknappen i warning sin posisjon, men ikke motsatt. Hvis jeg bytter check engine pæra med defrostpæra så fungerer check engine fortsatt. Jeg har også byttet om på releer uten at noe har skjedd. Jeg ser heller ikke noen brudd i sikringene.
Da jeg hadde lys i speedometeret osv så forsvant det gradvis. Ikke plutselig. Og her i vinter kjørte jeg med kjettinger på hjula og da rista det slik at jeg plutselig fikk lys i speedometeret igjen.
Det virker som det ikke skal være så vanskelig å fikse, men jeg vet ikke helt hva jeg skal kjøre. Det er kjekt med lys og varmetråder nå på vinteren.
Mvh Håkon

Under knäskyddet sitter jordpunkten på hjulhuset, jordpunkten till instrumentpanelen. Kolla där! Du kan ha oxiderade kontakter, anlutningar osv, ibland räcker det att man plockar isär, sen funkar allt igen!
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
Heisann og tusen takk for svar Johannes.
Jeg sjekka under og den så veldig fin ut. Ingen korrosjon eller noen ting. jeg løsnet den ikke ettersom den så helt bra ut.

Er det flere jordingspunkter jeg kan sjekke rundt om i bilen? Det virker veldig som en jordingsfeil.
Jeg har lest en del steder at dimmeren under speedometeret kanskje kan være årsaken. Er det noe jeg bør prøve å skifte?
Mvh Håkon
Som sagt kan det räcka att man plockar isär kontakterna och sprayar; sen funkar det igen…
Det blir oxider av fukt, temperaturskillnaden i kupén gör att fukten aldrig försvinner helt.
Värst är det nog när bilen inte är i trafik, utan bara står.
DÅ kan det strula ordentligt!
Så du får väl pilla o lära känna din bil från insidan!
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
Synderen er den der har ladet bilen stå stille så længe at den ikke virker længere, for det er en stor synd.
Du må pille og trække og sprøjte lidt godt på og så se om det ikke virker så småt.
Glem ikke at når det hedder foliekontakter, så kan alt ske!
Det kommer at tage tid, men du kommer at blive meget klogere.
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
