när balansaxelhaveri inträffade

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / när balansaxelhaveri inträffade

  • Författare
    Inlägg
    • december 26, 2012 kl. 19:03 #6992

      Tyckte att ta en elfläkt och en el vattenpump som reservdel med på semesterresa, för att tag mig hem när balansaxelhaveri inträffade. Vad tänker ni, hur manga kilometer man kan köra på detta sätt?

        december 26, 2012 kl. 19:42 #50602

        Då måste man nästan ta bort drevet också, annars kan det nog bli kuggrens på kamaxeldrevet om lagrena nyper…

          december 26, 2012 kl. 21:18 #50605

          Rent generellt, hur mycket nytta gör den där jäkla balansaxeln?

          /M

            december 26, 2012 kl. 22:19 #50609

            @Markus A wrote:

            Rent generellt, hur mycket nytta gör den där jäkla balansaxeln?

            /M

            Du kör ogärna längre sträckor och inte över 50 km/h om du inte har tillhör gruppen som får kickar av att sitta på tvättmaskinen när den centrifugerar… :duck

            96 V4 1975 ”Bollen”

              december 27, 2012 kl. 13:27 #50630

              Även oljetrycket blir dåligt när lagren blir glappa.

                december 27, 2012 kl. 14:53 #48930

                @Dominik wrote:

                Tyckte att ta en elfläkt och en el vattenpump som reservdel med på semesterresa, för att tag mig hem när balansaxelhaveri inträffade. Vad tänker ni, hur manga kilometer man kan köra på detta sätt?

                Dominik,

                dessutom måste du har ett extra batteri. Kom ihåg, det som hände var att dynamon, vattenpumpen och kylfläkt slutade att fungera. Det är inte så länge sen du bytt balansaxeldrevet. Oroa dig inte, så fort händer det haveri inte igen.
                Jag tror, att vi alla som har åkt mycket V4, har haft denna upplevelse.
                Skulle du inte hellre använda din tvåtaktere till England?

                Hubbe

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.