- Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2009-05-07 12:34 av .
- FörfattareInlägg
- 25 april, 2009 kl. 18:46 #19987
janneh
DeltagareSvettades på den i vanlig ordning välfyllda Nossebromarknaden idag. Lite lite Saabprylar dock, det var Volvo, mc och jänke en masse. Mot slutet slängde jag dock in ett bud på en gammal kompressor, 300 spänn, och fick den. Ska ha stått i ett bussgarage och så la elmotorn av och de bytte den och skulle ”bara” koppla in den och så gick tiden och de köpte en annan istället.
Någon som tänkas känna till något om denna pjäs kallad Bull-Dog (kul stavning, tom engelsmännen skriver ju ihop det…)? Svensk och tillverkad 1951, var det jag såg vid en hastig besiktning.25 april, 2009 kl. 21:04 #139126kg70
DeltagareSjälv åkte jag därifrån med endast ett par tröskelplåtar till 99. Håller med om att det var för lite Saab. Livet vore enklare om man pysslade med Volvo. Men, njäe.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 197225 april, 2009 kl. 22:08 #139128janneh
DeltagareNä, livet måste ju göra lite motstånd också… 😉
26 april, 2009 kl. 11:31 #139149Fredrik Magnusson
DeltagareJanneH wrote:Någon som tänkas känna till något om denna pjäs kallad Bull-Dog (kul stavning, tom engelsmännen skriver ju ihop det…)? Svensk och tillverkad 1951, var det jag såg vid en hastig besiktning.Det står en Bull-Dog här hemma i garaget. Den väsnas och har dålig kapacitet… men den har ju gjort sitt jobb i många år. Vet inte hur gammal den är. Jag minns att kolven nöp för några år sedan pga dålig smöjning. Det sitter en tapp i vevändan på vevstaken som ska ”vispa” upp olja och smöja cylindern. Denna tappen hade gått av men den svetsades fast och kompressorn har gått sen dess…
26 april, 2009 kl. 21:59 #139202janneh
DeltagareJa, säljaren sa att den inte har så hög kapacitet, vad har du kunnat köra med den?
26 april, 2009 kl. 22:28 #139206Fredrik Magnusson
DeltagareDen används väl mest till att pumpa däck, renblåsning och annat som inte är så krävande. Det går väl att köra någon slipmaskin en liten stund om man inte har något emot lite väntetid… funkar väl om man bara ska slipa rent innan en svetsning t.ex. Som sagt den är inte så imponerande men det är bättre än att inte ha en kompressor alls. 🙂
27 april, 2009 kl. 10:58 #139221olabol
DeltagareHittade en del Saab-grejer men så värst mycket fanns det inte att välja bland. Jag var främst på jakt efter sånt det stod Husqvarna på och de fanns det gott om. Väldigt mycket moppe delar över lag. Bästa fyndet blev en gör fin svänghjulskåpa till äggmotorn för en hel Selma….
27 april, 2009 kl. 15:14 #139233janneh
Deltagareolabol wrote:Hittade en del Saab-grejer men så värst mycket fanns det inte att välja bland. Jag var främst på jakt efter sånt det stod Husqvarna på och de fanns det gott om. Väldigt mycket moppe delar över lag. Bästa fyndet blev en gör fin svänghjulskåpa till äggmotorn för en hel Selma….Det var ju inte illa, men så mycket till Flinta hittade jag inte. Fast du kanske hängde på låset och köpte upp allt…? 😉
2 maj, 2009 kl. 05:51 #139445900lyx-82
DeltagareSjälv hitta jag lite plåt detaljer till både min lyx o, v4a.
MEN det bästa var att jag fann en orörd repbok för just v4a, i en plast mapp.
Så nu vet ni vad somm läses kvälls tid.Fredrik.
7 maj, 2009 kl. 12:34 #139723janneh
DeltagareJepp, nu har jag kopplat ihop elen till kompressorn så nu ska den till garaget vid sommarstugan där jag har 3-fasuttag för TESTNING! 😀
Passade på att byta olja i kompressorblocket men trots värmning och allmänt våld gick avtappningspluggen inte att få loss så det blev till ett vända på hela härligheten och hälla ut genom påfyllningshålet. Och en Bull-Dog är INTE lätt… 🙄 - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.