nybliven 900i -88 ägare

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / nybliven 900i -88 ägare

  • Författare
    Inlägg
    • januari 12, 2013 kl. 09:01 #26096

      Finns repsatser piratplåt för dörrunderdelar?
      Finns c-lås på bilen när alla dörrar har gummibälgar för kablar? Eller har alla bilar sådana bälgar?
      Är det någon nackdel att ha baklucksfjädrar (cc) för spoiler utan att där finns någon? (Snö och is i st.)
      Varvräknare och yttertermometer funkar ej. Finns ett troligt samband? (Spänningsmatning, jordfel…)
      Fälgar samma som 9000? Ny modell f o m -88?
      Finns blanka hjulsidor i rf stål att få tag på från äldre modeller?

        januari 12, 2013 kl. 09:11 #194272

        Finns repsatser piratplåt för dörrunderdelar?
        Svar: Ja

        Finns c-lås på bilen när alla dörrar har gummibälgar för kablar? Eller har alla bilar sådana bälgar?
        Svar: Kablage till C-lås, elhissar och elspeglar går där. Kolla kabelfärgerna och jämför med elschema så ser du vilka kablar du har

        Är det någon nackdel att ha baklucksfjädrar (cc) för spoiler utan att där finns någon? (Snö och is i st.)
        Svar: Det blir tungt men funkar

        Varvräknare och yttertermometer funkar ej. Finns ett troligt samband? (Spänningsmatning, jordfel…)
        Svar: Troligen inget samband. Vid ev jordfel borde du ha mer problem

        Fälgar samma som 9000? Ny modell f o m -88?
        Svar: Nja.. Fälgbredden skiljer ½” men bultmönstret är samma. 9000 fälgar kan användas men beroende på däckdim kan man få problem med att det tar i skärmkanterna bak

        Finns blanka hjulsidor i rf stål att få tag på från äldre modeller?
        Svar: Ja

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.