Nytillverkning drevsats S&R 99/OG900
- Detta ämne har 18 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2013-12-03 08:08 av roger.
-
FörfattareInlägg
-
Nu gör vi en intressekoll angående en ny svensktillverkad rallydrevsats till saab 99/900 enligt saab sport & rallys senaste spec , lättväxlat , drev , bottenstock , muffar och nav
Priset är 19.600 :- plus moms
24.500 inklusive , företaget tillverkar en extradel i varje batch som kontrollmäts , hårdhetsprovas å klyvs för att kolla härdning är ok , matrialet är sis 2511
Vid seriöst intresse hör av er , 20 satser görs i första omgången , företaget har gjort saabs tävlingsväxellådsdelar
Då saab tävlade, så kunskapen å erfarenheten finns sen gammaltJoakim Törjesson
Åke Svantesson
Niklas RosenbergHar lite svårt att tyda tabellen :1zhelp:
Är utväxlingen på nya drevsatsen som står till höger ?
Dvs 1:an på nya drevsatsen får 2,20 i utväxling mot 3,44 på std ?33/18 resp 27/23 antar jag är slutväxeln 😕
Kolumnrubriken längst till vänster “96” gör mig också fundersam
Det är inte så att tabellen gäller en 96-låda ?33/18 är antal kuggar på bottenstock/ingående axel.
Slutväxel primär är inte med på den här tabellen.
2.20 mot 3.44 på ettan stämmer.
“4an” är 1 på båda.
Sen går det växla upp/ner både i primär och slutväxel som vanligt.
Jag har ngn excell fil. du kan kolla på.Dette er meget intr. for min del! Er det rake drev så det tåler endel mer juling enn den orginale satsen? Og er det bare å bytte ut den orginale satsen med denne?
Men det må nok desverre vente til nærmere sommeren med en bestilling.. Hvor lang leveringstid kan man regne med?Det går bra att byta ut orginal drevsatsen mot denna.
Nej det är inte raka drev. Raka drev är svagare än sneda, samt att raka drev fungerar inte med orginal backväxel.
Raka drev påfrestar låda och slutväxel negativt.Drevsatsen är modell saab dogbox samt bredare och med en annan utväxling mot orginal.
Dom stora lagrena i mellanaxeln.Mvh
Niklas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.