Oljeläckage automat 900 -80

Forum Modellspecifika forum OG900 Oljeläckage automat 900 -80

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-09-15 15:40.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

mabo
    Deltagare

Hej på er!

Nu har jag fått problem med oljeläckage från automaten på min 900 GLs:( Den läcker som mest när den blivit riktigt varm – långkörning och stadskörning. Ibland kan den läcka ur så mycket olja att hela vänstersidan i motorrummet är duschad med ATF-olja, – efter långa motorvägsresor kan till och med förgasarna kan bli nerstänkta med olja.

Först trodde jag att det var slangarna till oljekylaren som läckte, har bytt dom och har fortfarande samma problem.

Är novis på det här med automatare.Kan det vara så illa så att konvertern läcker?, lådan funkar utmärkt i övrigt / Martin

mabo
    Deltagare

Nu är felet konstaterat… Det var packboxen vid momentomvandlaren som läckte:( Inte helt enkelt att byta men man kan ju alltid försöka :jobbar:

Ur med maskinen!

Automaten… oljepumpen med den eländiga packboxen är demonterad.

Ojojoj hoppas jag får ihop det här igen :doh: / Martin

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng