Ont om gamla 9000 CC turbos?
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Ont om gamla 9000 CC turbos?
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Ont om gamla 9000 CC turbos?
- Detta ämne har 29 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-10 20:44 av
rodder76.
-
FörfattareInlägg
-
cabmange wrote:En liten teaser att den finns då 🙂
http://www.geting.se/viewimage/image/255313-Dsc03190.jpg
//MH
Hmm.. tror visst jag får gå lös med putsduken på mina fälgar 😥
Per-Erik wrote:…hmmm, är det lite rost vid det bakre sidofönstrets nederkant, eller är det bara en missvisning på bild? 677 mil verkar kort för rost, till och med på en saab!Har nu kollat och någon rost är det inte, det som syns är lackskador, pearlwhite har släppt lite, men någon rost finns inte.
//MH
Har en 9000 2,0 Turbo inköpt av mig ny 1988.
Den hade för 10 år sedan gott ca 35000 mil.
Ställdes då av. Rostlagad av perfektionist för
åtskilliga tusenlappar. Inredningen som ny.
Hänger på lyften, jag undrar när jag får tid.Eftersom 9000 är den totalt sett bästa Saaben
hitintills är dessa modeller alltid värda att
satsa på.Har tre st till: 2,3T 93, cde/aero (inredn) 96
och en aero 97.Mötte idag 16.00 vid södra infarten till Norrköping en ljusblåmetallic 9000 som enligt den fina bakre spoilern borde ha varit en 85:a. Bilen gick i norrgående riktning, och jag i södergående.
Någon här?Tyvärr är det betongsuggor längs mittlinje, så jag kan bara säga att den över delen av bilen såg fin ut.
november 4, 2010 at 18:05 #164322Hörredu Cabmange?? Vad e det för snack att du ska sälja alla dina bilar?? 🙂
Hoppas du skojar!!
Mvh Uffe..
Filbrun wrote:Är det bara jag som tycker att dom nästan helt försvunnit (”trubbnosarna”, om man får kalla dom det..)Om någon håller register på Pearl bilarna –
så kan denna tyvärr ”kryssa av” 1 stycks MY86 med detta reg nr:
Finns på Arons bilskrot –
men har numera hamnat på högen av bilar som bara väntar på att pressas 🙁 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.