Ont om gamla 9000 CC turbos?

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Ont om gamla 9000 CC turbos?

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Ont om gamla 9000 CC turbos?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 28, 2010 at 14:50 #22551

      Är det bara jag som tycker att dom nästan helt försvunnit (”trubbnosarna”, om man får kalla dom det..)? Är sugen på att skaffa en men det finns ju knappt nån i södra Sverige på blocket. Speciellt ingen innan 88A som jag då föredrar.

      Likadant på skrotarna. Står bara en massa CS. CC turbona verkar nästan utrotade nu.

        juli 28, 2010 at 18:34 #160762

        Jaaa du Filbrun. Du är inte ensam att ha uppmärksammat bristen på trubbnosar. Skillnaden är att du hade förstånd att lägga vantarna på några CC ”i tid”. Själv har jag en dröm om ditt bestånd, plus en pärlvit och/eller en riktigt tidig CD-Turbo.
        Fast ska förståndet tala så kanske man inte behöver 4-5 9000 samtidigt… :confused:

          juli 28, 2010 at 18:52 #160763

          Jo det behöverman. Och du ska se hur fin min pearlwhite är som har rullat 677 mil.
          //MH

            juli 28, 2010 at 19:06 #160765

            Cabmange: Har jag missat att du även har en pearlwhite 9000 i prima skick?? 85:a? Bilder?
            Som tur är så bryr man sig inte om förståndet när det gäller antal bilar 🙂

              juli 28, 2010 at 19:54 #160768

              Ja det har jag men det är ett UFO, talladegautrustad 88:à med lucka.
              //MH

                juli 28, 2010 at 20:47 #160771

                Jo det är klar man behöver 4,5,6 st 9000,det är nu när ingen
                vill ha dom ,och priserna är låga som man skall köpa,vänta 10 år och man får garanterat bättre avkastning än börsen,samtidigt som man kan fin åka på regnfri sommardagar
                och njuta.

                Häls
                Morgan

                PS: har 6 st själv
                9000cs aero-93 9000 cc aero-91 9000 talladega-90
                9000 CDE-90 9000 cc turbo-90 9000 CD 2,3T-91

                  juli 28, 2010 at 22:24 #160772

                  Och se här nu een 9000 turbo från 88 i Jönköping.
                  http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_9000_Turbo_28657227.htm?ca=17&w=1
                  Passa på, tom med glaslucka

                  Och det är inte jag som säljer!!

                    juli 29, 2010 at 08:33 #160780

                    Ja det e bara att ta o köpa.. Hade man haft plats så hade man redan varit på väg..

                      juli 29, 2010 at 17:26 #160794

                      Jag tvivlar inte på att själen skulle på bra av att ha så många 9000, jag började bara fundera inombords om jag helst skulle ha fyra, sex 9000 eller om man skulle sprida sig på andra modeller. Ska man börja räkna allt man vill ha, då blir det en oändligt lång lista….

                      Saab-Mogge. Jag blev ruskigt nyfiken på din Talladega. Eller det kanske redan har avhandlats i Talladega-tråden (suddigt minne 😉 )? Men den kan vi snacka mer om via PM för att inte förstöra denna tråd.

                        juli 29, 2010 at 17:44 #160795

                        Jovisst så finns det gränser för antal bilar. Annars skulle man ju ha typ 100 stycken nu 🙂 Man måste ju ha utrymme för dom också.

                        Är också nyfiken på ”Mogges” Talladega & dom andra vagnarna i samlingen.

                          september 12, 2010 at 17:54 #162417

                          Ja det har jag alltid saknat på Turbo Klubben. Äldre 9000 CC. Inte så många som finns där. 🙁 Jag själv äger en CC 2.3T -91 och en Aero -94. Men älskar mer utseendet på CC. Hade gärna ägt en CC Aero -91, men har inte plats eller tid till en bil till.

                          Men så fort jag får tillgång till ett mekargarage igen så skall CC rustas upp. Var en del rost.

                          Man får ju inte ge upp för lite rost ju. hehe

                            september 12, 2010 at 18:22 #162418

                            Jag har köpt in 2 st CC turbos sen jag startade denna tråd:) En -86 & en -87. -87:an köpte jag besiktad och i trafik i Alingsås i ok skick. -86:an i Örkeljunga i rätt så dåligt skick. Stått på en gräsmatta i 7 år…. Rostig i bakkant trösklar & domkraftsfästen & ”subframe-fästena” fram.. Men jag antar att man måste få iordning även på den. Känns synd att skrota bort en sån gammal sportbil:)

                            Det är ju riktigt skojiga/trevliga bilar CC turbosarna!

                              oktober 6, 2010 at 15:15 #163346

                              Håller med där att CC trubbnos är sjukt skojiga och härliga bilar 🙂
                              Allt från den härliga oxblod inredningen till den härliga ”ketchup” effekten haha..

                              Nästan hopplöst numera och kolla säljes annonser känns de som, bara till de nyare 9000 som ni skrev tidigare :/
                              Man får nog hålla hårt på de delar man har..

                              Mvh

                                oktober 6, 2010 at 15:42 #163349

                                Tur man har en 677 milare Pearlwhite -88:a.

                                Aldrig fel att ha en sådan i garaget 🙂

                                //MH

                                  oktober 7, 2010 at 10:16 #163377
                                  cabmange wrote:
                                  Tur man har en 677 milare Pearlwhite -88:a.

                                  Aldrig fel att ha en sådan i garaget 🙂

                                  //MH

                                  Mycket snack, lite bilder! Få se lite bilder nu som bevis på att den verkligen finns! 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.