Öppen fråga, Hur bra är og9-5?

Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Öppen fråga, Hur bra är og9-5?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 9, 2015 kl. 09:03 #376574

      Glad överraskning!
      😀

      96 V4 1975 ”Bollen”

        juli 9, 2015 kl. 23:45 #376608

        Du verkar ha sinne för att göra bra affärer och hitta bra bilar! Grattis och kul att se, den är återigen jävligt snygg 😀 Varken päronen eller jag skulle banga på en sådan bil 😉

        Ja, nu hoppas jag på att 9-5 är en bra bil.
        Gick i alla fall och köpte på mig en sådan igår – och ännu efter dom små 44 mil hem med henne – så har jag bara 110% positivt att säga om <em class=”d4pbbc-italic”>Tösen ?
        Hon är en MY 07 <em class=”d4pbbc-italic”>Vector Sportscombi 2.3T ”Biopower” En automat med paddlar i ratten, skinnstolar med samma blått som färgen på bilen 15K mil med full service historik.
        <em class=”d4pbbc-italic”>Body colour 304 = Iceblue metalic:
        DSCN2979
        Trim colour: P46 = härlig skinn inredning med blått i stolarna med ?
        DSCN2944
        DSCN2942

        99 -77 luftfjädring och förgasare
        900i 8v -88 finbil
        9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

          juli 11, 2015 kl. 20:35 #376646

          9-5 är fina bilar, men dom är ju som många fordon väldigt beroende av att ha skötts rätt, och dom rostar som fan. Hittar man en fin välskött bil är det ju jättegrymma bilar, men en ”bruks” 9-5 som gått 20k hos en familj som lyfter på ögonbrynen när man undrar om dom kollat oljan nån gång är ett uselt köp… Jag har provat båda varianterna, och den 9-5 jag köpte som vinterbil en gång för ca 20k kostade mig minst lika mkt till och en djävla massa timmar innan den var okey och jag var nöjd. Köper man en pärla som Jaspers fina blå (Grattis!!!) så är det ju inte mkt att oroa sig över, men köper man en ”budget” 9-5 då kan det fan i mig bli hur dyrt som helst. Men absolut att det är sköna bilar, men efter att ha känt på bägge alternativen (alltså 9000 Vs og9-5) så måste jag nog säga att 9000 är höjdpunkten ändå, 9-5an är ganska komplicerad och tillkrånglad utan att tillföra så himla mkt egentligen. Men ser man till krocksäkerhet så är ju såklart 9-5an att föredra, likadant tillgången till delar talar ju för 9-5. Men lite mer pengar vid inköp, det lönar sig sen, och lite tur också kanske….. Men det är ju inget nytt, det gäller ju alla bilar man kikar på som inte är nya.

            juli 15, 2015 kl. 20:16 #376847

            hej,jag är en tysk saab vän.(så jag skriver och talar dålig svenska,förlåt)min 2000 9-5 är min femte saab.riktig bra.jag hade ett problem med klima 08.vi bor 30 km utanför stuttgart och det är inte lätt att köra en svens bil i mercedes huvudstad. haha, du har bara en opel!!!! jag vet ,att jag har en fantastiv ,men inte vanlig bil.hälsningar från auenwald detlev

              juli 15, 2015 kl. 20:18 #376848

              hej,jag är en tysk saab vän.(så jag skriver och talar dålig svenska,förlåt)min 2000 9-5 är min femte saab.riktig bra.jag hade ett problem med klima 08.vi bor 30 km utanför stuttgart och det är inte lätt att köra en svensk bil i mercedes huvudstad. haha, du har bara en opel!!!! jag vet ,att jag har en fantastic ,men inte vanlig bil.hälsningar från auenwald detlev

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.