Öppen fråga, Hur bra är og9-5?

Forum Modellspecifika forum OG9-5 Öppen fråga, Hur bra är og9-5?

  • Detta ämne har 19 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2015-07-15 20:18 av .
Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #376574
    Janne Hagnell
    Moderator

    Glad överraskning!
    😀

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #376608
    oskarforsberg
    Deltagare

    Du verkar ha sinne för att göra bra affärer och hitta bra bilar! Grattis och kul att se, den är återigen jävligt snygg 😀 Varken päronen eller jag skulle banga på en sådan bil 😉

    Ja, nu hoppas jag på att 9-5 är en bra bil.
    Gick i alla fall och köpte på mig en sådan igår – och ännu efter dom små 44 mil hem med henne – så har jag bara 110% positivt att säga om <em class=”d4pbbc-italic”>Tösen 😀
    Hon är en MY 07 <em class=”d4pbbc-italic”>Vector Sportscombi 2.3T ”Biopower” En automat med paddlar i ratten, skinnstolar med samma blått som färgen på bilen 15K mil med full service historik.
    <em class=”d4pbbc-italic”>Body colour 304 = Iceblue metalic:
    DSCN2979
    Trim colour: P46 = härlig skinn inredning med blått i stolarna med 😀
    DSCN2944
    DSCN2942

    99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

    #376646
    turbocab
    Deltagare

    9-5 är fina bilar, men dom är ju som många fordon väldigt beroende av att ha skötts rätt, och dom rostar som fan. Hittar man en fin välskött bil är det ju jättegrymma bilar, men en ”bruks” 9-5 som gått 20k hos en familj som lyfter på ögonbrynen när man undrar om dom kollat oljan nån gång är ett uselt köp… Jag har provat båda varianterna, och den 9-5 jag köpte som vinterbil en gång för ca 20k kostade mig minst lika mkt till och en djävla massa timmar innan den var okey och jag var nöjd. Köper man en pärla som Jaspers fina blå (Grattis!!!) så är det ju inte mkt att oroa sig över, men köper man en ”budget” 9-5 då kan det fan i mig bli hur dyrt som helst. Men absolut att det är sköna bilar, men efter att ha känt på bägge alternativen (alltså 9000 Vs og9-5) så måste jag nog säga att 9000 är höjdpunkten ändå, 9-5an är ganska komplicerad och tillkrånglad utan att tillföra så himla mkt egentligen. Men ser man till krocksäkerhet så är ju såklart 9-5an att föredra, likadant tillgången till delar talar ju för 9-5. Men lite mer pengar vid inköp, det lönar sig sen, och lite tur också kanske….. Men det är ju inget nytt, det gäller ju alla bilar man kikar på som inte är nya.

    #376847
    detlevgrote
    Deltagare

    hej,jag är en tysk saab vän.(så jag skriver och talar dålig svenska,förlåt)min 2000 9-5 är min femte saab.riktig bra.jag hade ett problem med klima 08.vi bor 30 km utanför stuttgart och det är inte lätt att köra en svens bil i mercedes huvudstad. haha, du har bara en opel!!!! jag vet ,att jag har en fantastiv ,men inte vanlig bil.hälsningar från auenwald detlev

    #376848
    detlevgrote
    Deltagare

    hej,jag är en tysk saab vän.(så jag skriver och talar dålig svenska,förlåt)min 2000 9-5 är min femte saab.riktig bra.jag hade ett problem med klima 08.vi bor 30 km utanför stuttgart och det är inte lätt att köra en svensk bil i mercedes huvudstad. haha, du har bara en opel!!!! jag vet ,att jag har en fantastic ,men inte vanlig bil.hälsningar från auenwald detlev

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng