Otto Karud kolvar tvåtakt, bra grejer?

Forum / Övrigt / SSR / Otto Karud kolvar tvåtakt, bra grejer?

  • Författare
    Inlägg
    • mars 6, 2011 kl. 12:07 #23662

      Hej

      någon som vet om det är bra kvalite på Otto Karud kolvar?
      håller dom till en trimmad motor?

      Mvh Niklas Karlsson

        mars 6, 2011 kl. 12:35 #170205

        Skulle tro att många av veteranerna skulle säga att de t o m är bäst? Inget jag själv kan skriva under i blod på, men den uppfattningen har jag fått genom olika diskussioner genom åren. Någon med mer specifik erfarenhet får gärna fylla på med info här.

          mars 6, 2011 kl. 15:04 #170213

          Ska det beställas ö.d. kolvar är jag gärna med på en sambeställning.

          /Per

            mars 6, 2011 kl. 15:22 #170214

            Dicst – nu är jag lite klokare! tack.

            Vinkel4 – inte aktuellt just nu, men ngn annan här på forumet ska ta hem öd kolvar från staterna någon gång, ska se om jag kan luska reda på vem de var om du behöver pistons?

            Har nämnligen en uppsättning kompletta OK kolvar på mitt rum i ett glasskåp, dom kanske borde vara i min trimmade motor ist..

              mars 6, 2011 kl. 17:13 #170221

              Ta godt vare på OK stemplene. Otto Karud gikk konkurs for mange år siden. Gammalsaabens Venner, GSV, kjøpte alt av totaktsstempler. I dag finnes det knapt noen 850 stempler igjen. Men til 750 motor finnes alt fra standard til OD. Iallfall +2.

              Been a Saab owner since 1987.
              I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

              1960 93F
              1967 96 Monte Carlo 850
              1975 96 V4
              1989 900i 8V 5 dørs
              1992 900S 5 dørs
              2008 9-3 SC Aero ttid
              2009 9-3 SC tid

                mars 6, 2011 kl. 18:16 #170226

                Dom kanske gör sig bäst i glasskåpet ändå 🙂

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.