Överdragsklädsel 1992

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Överdragsklädsel 1992

• Författare

Hej alla!

Detta blir mitt första inlägg- då jag är ganska ny i klubben och helt ny på forumet, så ni får väl ha överseende om nåt bli tokigt😁.

Jag har förvärvat min morfars gamla 900OG 2,1L 16V 1992 samt en nästan likadan reservdelsbil- det enda som skiljer är att den är en 2,0L och en lite mörkare rödfärg.

Nu undrar jag om nån här vet om denna överdragsklädsel som sitter i reservdelsbilen är ett originaltillbehör från Saab?

Har försökt googla, men hittar inget- den kanske är ovanlig?

M.v.h Johan

mars 29, 2024 kl. 22:33 #514422

Hej och välkommen till forumet. Jag vet inte,  men det är inte osannolikt att det var ett originaltillbehör eftersom det står Saab på ryggstödet. Oavsett så har du sannolikt en väldigt fin oblekt och hel klädsel under övrrdragsklädseln. Grattis. Fin inredning som skyddats från solen är inte lätt att hitta. Berätta gärna mer om dina bilar,  kanske en tråd i kategorin Projekt/Min bil. Hoppas att du kommer att trivas i klubben och på forumet. Mvh Bengt

mars 30, 2024 kl. 07:28 #514425

Hej,ja den här överdragsklädseln finns med i SAAB tillbehörskatalog till 1992 års modeller.

Den heter Artex Atlanta och har funnits i 7 olika färger(det står inte i vilka färger,men den på bilden är blå)

Artex är tillverkaren av överdragsklädslar.

Mvh

Bernt

mars 30, 2024 kl. 12:14 #514435

Tackar, tackar! Jo, jag har förstått från en kompis att inredning är bland det besvärligaste att hitta till gamla saabar. Jajjemän, jag får ta och kolla lite och göra en projekttråd, ser att det är dem som gjort sånna👍

mars 30, 2024 kl. 12:23 #514437

Hej,ja den här överdragsklädseln finns med i SAAB tillbehörskatalog till 1992 års modeller.

Den heter Artex Atlanta och har funnits i 7 olika färger(det står inte i vilka färger,men den på bilden är blå)

Artex är tillverkaren av överdragsklädslar.

Mvh

Bernt

Hej Bernt!

Tackar så mycket! Mycket intressant info, har funderat på detta ett tag. Då är denna överdragsklädsel ganska ovanlig också eller? Tänkte att isåfall att den kanske är värd att laga och renovera lite?

Den kommer isåfall att hamna i bilen jag gör iordning tänker jag. Tillbehörskatalogen du refererar till- finns den här på klubbsidan?

Glad påsk!

mars 30, 2024 kl. 12:24 #514438

Hej och välkommen till forumet. Jag vet inte,  men det är inte osannolikt att det var ett originaltillbehör eftersom det står Saab på ryggstödet. Oavsett så har du sannolikt en väldigt fin oblekt och hel klädsel under övrrdragsklädseln. Grattis. Fin inredning som skyddats från solen är inte lätt att hitta. Berätta gärna mer om dina bilar,  kanske en tråd i kategorin Projekt/Min bil. Hoppas att du kommer att trivas i klubben och på forumet. Mvh Bengt

Blev lite konstigt med svaren såg jag- men nu förstår jag hur man ska göra😁

Glad påsk på dig med!

mars 31, 2024 kl. 08:46 #514450

Hej,den har jag i min samling.

Mvh Bernt

mars 31, 2024 kl. 17:15 #514456

Hej,den har jag i min samling.

Mvh Bernt

Jajjemän, då förstår jag👍

april 20, 2024 kl. 07:58 #514748

Johan:

det vore jättekul om du vill göra ett reportage och visa upp bilen i klubbtidningen ”Bakrutan”. Grattis till Saaben! Mvh, Kenneth

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.