Placering av bransläckare i bil

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Placering av bransläckare i bil

  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      maj 26, 2005 kl. 10:37 #12671

      Hej
      Har införskaffat en liten släckare att ha i bilen.
      Just nu ligger den jävligt praktiskt under bagage golvet.
      Några bra förlag på placering inne i kupén.
      Har funderat över att fästa den på insidan tröskeln eller mot baksätet.
      Har en 96-63.
      tacksam för tips.

      //Patrik

        maj 26, 2005 kl. 11:00 #86975

        Framför passagerarstolen, dvs bakom fötterna på den som åker bredvid. Borde vara bra ur åtkomlighetssynpunkt.

          maj 26, 2005 kl. 12:09 #86976

          Speciella spännbandsfästen finns på motorsportstillbehörsfirmor, typ GA Import (artnr 256) eller Dahlbergs. Släckaren sitter stadigt under färd men när den behövs snäpper man enkelt loss den.

            Anonym
            maj 27, 2005 kl. 07:20 #86977

            Ingen som har en bild som visar dylika infästningar.
            Finns ju med ett fäste till släckaren, bara att skruva fast med plåtskruv.
            //Patrik

              maj 27, 2005 kl. 10:26 #86978

              För 20 år sedan när jag hade 96:a hade jag en 2kg brandsläckare monterad stående på vänster innerskärm bredvid papperskorgen om jag kommer ihåg rätt.

                maj 28, 2005 kl. 18:15 #86979

                I senaste numret av Klassiker (04/05) finns den här bilden i reportaget om J-O Paulsons 96:a. Inga konstigheter, alltså. Det gäller att montera fästena med försänkta skruvar eftersom släckaren annars tar i skruvskallarna.

                Så här

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.