Plast istället för Plåt vid besiktning?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Plast istället för Plåt vid besiktning?

  • Författare
    Inlägg
    • november 3, 2010 kl. 14:19 #24955

      Halloj,

      har ett projekt jag pysslar med och hade tänkt sätta plast istället för plåt på följande delar,

      bagageluckan, framskärmar, motorhuv.

      går de besikta med det eller kan de bli problem? de är en og900 de handlar om
      Mvh

        november 3, 2010 kl. 15:07 #179233

        svaret är Ja. Det kan gå och det kan bli problem. Men sålänge du inte börjar pilla på krockbalkar i dörrar tex brukar det vara lugnt.

          november 3, 2010 kl. 19:46 #179245

          okej, skulle ju annars kunna göra så att iaf kunna ha kvar möjligheten att sätta tillbaka original baklucka och motorhuv vid besiktning enbart.

            november 3, 2010 kl. 20:20 #179248

            om bilen är fin och/eller har helbur brukar dom inte tjata så mkt på sådanna grejjer, sålänge du inte börjar kapa krockbalkar så är det i 90% av fallen lugnt?

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.