Rädda en SAAB99 1969 ! (från saabturboklubb-forum)

Forum Övrigt Allmänt Rädda en SAAB99 1969 ! (från saabturboklubb-forum)

• Detta ämne har 18 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2007-10-26 12:52 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    saabcustom
    Deltagare

Tycker alldeles för synd om denna bil. Utifall nån inte har sett den på det andra forumet så gör jag lite ”reklam” för den här oxo.

Det är alltså en vit SAAB99 -69 i alldeles för bra skick (än sålänge) för att skrotas. Den har gått 5000 mil innan den ställdes av. Den har stått inomhus nånstans i 24 år ! Och nu utomhus i ett år….
    Mer info, kolla länken nedan. Bilen står på Fladaltskroten i närheten av Voxtorp i Halland.

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=150110&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Snälla nån, hav förbarmande över denna bil….

/ Kenth

hotrodder
    Deltagare
    Saabcustom wrote:
    Tycker alldeles för synd om denna bil. Utifall nån inte har sett den på det andra forumet så gör jag lite ”reklam” för den här oxo.

Det är alltså en vit SAAB99 -69 i alldeles för bra skick (än sålänge) för att skrotas. Den har gått 5000 mil innan den ställdes av. Den har stått inomhus nånstans i 24 år ! Och nu utomhus i ett år….
    Mer info, kolla länken nedan. Bilen står på Fladaltskroten i närheten av Voxtorp i Halland.

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=150110&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Snälla nån, hav förbarmande över denna bil….

/ Kenth

Finns han kvar då?

walle
    Deltagare

vad är nummret dit ska ringa å prata med dom??
    mvh niklas

Per-Erik
    Deltagare

Fladalts Bildemontering Tel. 0430 – 331 31

lycka till med räddningen

hotrodder
    Deltagare
    walle wrote:
    vad är nummret dit ska ringa å prata med dom??
    mvh niklas

Ge oss info!!

kg70
    Deltagare

Instämmer! Den godbiten har stått där länge nog. Visserligen är uppfarten hemma fylld av Sabbar men i värsta fall får man väl göra en rockad…

Berätta vad som händer walle.

K-G

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

lurker2
    Deltagare

Verkar som den är skrotad……

Regnr: ENA139 Färg: SVART
    Fabrikat: VW POLO TDI 80
    Årsmodell: Fordonsslag: PB
    Fordonsår: 2007
    Chassinummer: WVWZZZ9NZ8Y071313
    Senaste EU-regbevis del 2: 2007-10-02
    Upplysningar:

Ägare/Brukare
    Namn: DIN BIL SVERIGE AB/TÄBY/
    Adress: BOX 92163
    Postnr: 120 08 Förvärvsdatum: 2007-10-02

Försäkringsuppgifter
    Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
    Försäkringsdatum: 2007-10-02

Fordonsdata
    Fordonsstatus: Avställd (2007-10-02) Tillfällig registrering: Nej
    Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
    Fordonet tillverkat: 2007-09 Producentansvarig: 556084-0968
    I trafik första gången i Sverige: Import: Nej
    I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej

Besiktningsuppgifter
    Besiktning senast:
    Senast godkända besiktning:
    Föreläggande: Körförbud: Nej
    Vägmätarställning, km:

Skatteuppgifter
    Skattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
    Årsskatt, kr: 2257
    Debitering vid påställning, kr (inkl. avgifter): 155 Debiterad fordonsskatt, kr: 0
    Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0
    Huvuduppbördsmånad: februari Förfallen skatt/avgift, kr: 0
    Skrotningspremie, kr: 0

Vägavgift
    Vägavgift (kr/år): 0

Tekniska data
    Effekt kW: 59 Antal passagerare: 4
    Växellåda: MANUELL
    Max släpvagnsvikt: 1000
    Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1170
    Max lastvikt: 480

Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2:
    Däckdimension fram: Däckdimension bak: 165/70 R14 81T
    Kaross: Halvkombi (AB)
    Skattevikt: 1170 Tjänstevikt: 1170
    Totalvikt: 1650 Sänkt totaltvikt: 1650
    Längd: 395 Bredd: 165
    Drivmedel: DIESEL Alternativt drivmedel:
    Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG

…………….

saabcustom
    Deltagare

Ja, jo den är utskrotad, troligen p.g.a. att den spontant ”fallit ur” bil-registret när ingen pröjsat registerhållningsavgiften men det går att ”få liv” i den igen. Hur har diskuterats i orginal-tråden (saabturboclub) som finns länk till ovan.

/ Kenth

kg70
    Deltagare

Några nyheter om kärran? Nån som kollat läget?

K-G

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

emul
    Moderator
    Magnus Ödfalk
    Deltagare

Hej
    Jag var och kolla på saaben i tisdags och pratade med ägaren på skroten, (känner han sen tidgare har haft andra affärer med han). jag kan köpa loss den för 4000kr om det är någon som är intreserad. Jag har ej möjlighet att ta hand om den för jag har själv köpt en likadan fast med lägre chassinummer som jag ska renovera upp.

Magnus

kg70
    Deltagare
    odfalk wrote:
    Hej
    Jag var och kolla på saaben i tisdags och pratade med ägaren på skroten, (känner han sen tidgare har haft andra affärer med han). jag kan köpa loss den för 4000kr om det är någon som är intreserad. Jag har ej möjlighet att ta hand om den för jag har själv köpt en likadan fast med lägre chassinummer som jag ska renovera upp.

Rätt vettiga pengar. Hur är skicket? Den beskrivs ju som frisk på turboforumet men de uppgifterna är väl något år gamla.

K-G

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

Magnus Ödfalk
    Deltagare

Kollar man bromsarna och ger motorn en service och bytar däcken så ska den väl klara en besiktning. hadde inte jag köpt den andra så hadde jag inte tvekat att ta denna.
    rost finns och den mår inte bra där den står nu, det kommer gå fort innan den är ett ointresant objekt.

Kontakta mig på magnus.odfalk@telia.com

Magnus

hotrodder
    Deltagare
    odfalk wrote:
    Kollar man bromsarna och ger motorn en service och bytar däcken så ska den väl klara en besiktning. hadde inte jag köpt den andra så hadde jag inte tvekat att ta denna.
    rost finns och den mår inte bra där den står nu, det kommer gå fort innan den är ett ointresant objekt.

Kontakta mig på magnus.odfalk@telia.com

F*n har den inte varit så långt bort skulle jag krokat på biltransportkärran idag, men det är ju snart ett par tusen till i bara hämtningskostnader.
    Fattar inte vad alla saabokar tvekar över??

kg70
    Deltagare

F*n har den inte varit så långt bort skulle jag krokat på biltransportkärran idag, men det är ju snart ett par tusen till i bara hämtningskostnader.
    Fattar inte vad alla saabokar tvekar över??

Tja, det är väl det gamla vanliga. Fler projekt än vad tid och plats räcker till. Jag bor i och för sig närmare än vad du gör men det går ju lätt till en tusing eller mer att hämta. Sugen är man dock, uppvuxen som man är i en tidig -69a.

K-G

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng