Rädda en SAAB99 1969 ! (från saabturboklubb-forum)
- Detta ämne har 18 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2007-10-26 12:52 av rodder76.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 4, 2007 at 22:54 #16831
Tycker alldeles för synd om denna bil. Utifall nån inte har sett den på det andra forumet så gör jag lite “reklam” för den här oxo.
Det är alltså en vit SAAB99 -69 i alldeles för bra skick (än sålänge) för att skrotas. Den har gått 5000 mil innan den ställdes av. Den har stått inomhus nånstans i 24 år ! Och nu utomhus i ett år….
Mer info, kolla länken nedan. Bilen står på Fladaltskroten i närheten av Voxtorp i Halland.http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=150110&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Snälla nån, hav förbarmande över denna bil….
/ Kenth
Saabcustom wrote:Tycker alldeles för synd om denna bil. Utifall nån inte har sett den på det andra forumet så gör jag lite “reklam” för den här oxo.Det är alltså en vit SAAB99 -69 i alldeles för bra skick (än sålänge) för att skrotas. Den har gått 5000 mil innan den ställdes av. Den har stått inomhus nånstans i 24 år ! Och nu utomhus i ett år….
Mer info, kolla länken nedan. Bilen står på Fladaltskroten i närheten av Voxtorp i Halland.http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=150110&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Snälla nån, hav förbarmande över denna bil….
/ Kenth
Finns han kvar då?
Verkar som den är skrotad……
Regnr: ENA139 Färg: SVART
Fabrikat: VW POLO TDI 80
Årsmodell: Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2007
Chassinummer: WVWZZZ9NZ8Y071313
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-10-02
Upplysningar:Ägare/Brukare
Namn: DIN BIL SVERIGE AB/TÄBY/
Adress: BOX 92163
Postnr: 120 08 Förvärvsdatum: 2007-10-02
Ort: STOCKHOLMFörsäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
Försäkringsdatum: 2007-10-02Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2007-10-02) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2007-09 Producentansvarig: 556084-0968
I trafik första gången i Sverige: Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: NejBesiktningsuppgifter
Besiktning senast:
Senast godkända besiktning:
Föreläggande: Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km:Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2257
Debitering vid påställning, kr (inkl. avgifter): 155 Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad: februari Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 0Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0Tekniska data
Effekt kW: 59 Antal passagerare: 4
Växellåda: MANUELL
Max släpvagnsvikt: 1000
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1170
Max lastvikt: 480Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 165/70 R14 81T
Kaross: Halvkombi (AB)
Skattevikt: 1170 Tjänstevikt: 1170
Totalvikt: 1650 Sänkt totaltvikt: 1650
Längd: 395 Bredd: 165
Drivmedel: DIESEL Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG…………….
oktober 5, 2007 at 22:55 #112729Ja, jo den är utskrotad, troligen p.g.a. att den spontant “fallit ur” bil-registret när ingen pröjsat registerhållningsavgiften men det går att “få liv” i den igen. Hur har diskuterats i orginal-tråden (saabturboclub) som finns länk till ovan.
/ Kenth
Jag undrar detsamma! Finns fler bilder på bilen i tråden “Skogsvrak” som jag tog i våras.
oktober 18, 2007 at 18:59 #113439Hej
Jag var och kolla på saaben i tisdags och pratade med ägaren på skroten, (känner han sen tidgare har haft andra affärer med han). jag kan köpa loss den för 4000kr om det är någon som är intreserad. Jag har ej möjlighet att ta hand om den för jag har själv köpt en likadan fast med lägre chassinummer som jag ska renovera upp.Magnus
odfalk wrote:Hej
Jag var och kolla på saaben i tisdags och pratade med ägaren på skroten, (känner han sen tidgare har haft andra affärer med han). jag kan köpa loss den för 4000kr om det är någon som är intreserad. Jag har ej möjlighet att ta hand om den för jag har själv köpt en likadan fast med lägre chassinummer som jag ska renovera upp.Rätt vettiga pengar. Hur är skicket? Den beskrivs ju som frisk på turboforumet men de uppgifterna är väl något år gamla.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 1972oktober 19, 2007 at 10:45 #113457Kollar man bromsarna och ger motorn en service och bytar däcken så ska den väl klara en besiktning. hadde inte jag köpt den andra så hadde jag inte tvekat att ta denna.
rost finns och den mår inte bra där den står nu, det kommer gå fort innan den är ett ointresant objekt.Kontakta mig på magnus.odfalk@telia.com
Magnus
odfalk wrote:Kollar man bromsarna och ger motorn en service och bytar däcken så ska den väl klara en besiktning. hadde inte jag köpt den andra så hadde jag inte tvekat att ta denna.
rost finns och den mår inte bra där den står nu, det kommer gå fort innan den är ett ointresant objekt.Kontakta mig på magnus.odfalk@telia.com
F*n har den inte varit så långt bort skulle jag krokat på biltransportkärran idag, men det är ju snart ett par tusen till i bara hämtningskostnader.
Fattar inte vad alla saabokar tvekar över??F*n har den inte varit så långt bort skulle jag krokat på biltransportkärran idag, men det är ju snart ett par tusen till i bara hämtningskostnader.
Fattar inte vad alla saabokar tvekar över??Tja, det är väl det gamla vanliga. Fler projekt än vad tid och plats räcker till. Jag bor i och för sig närmare än vad du gör men det går ju lätt till en tusing eller mer att hämta. Sugen är man dock, uppvuxen som man är i en tidig -69a.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 1972 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.