Räddad chamottebrun 96 Gl 1979

Forum Övrigt Projekt / Min bil Räddad chamottebrun 96 Gl 1979

• Detta ämne har 9 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-24 16:46 av .
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    david westling
    Deltagare

Har länge spanat in en chamottebrun v4 med svarta originalstripes ståendes vid en gård längs E45 utanför Vänersborg. Passerade gården flera ggr i somras men v4:an var nu borta. Vid en provkörning av min akaciagröna 96 stannade jag för att se var den bruna tagit vägen. Jodå den fanns allt kvar men nu utbytt mot en ny trotjänare till v4 (en lagunblå 95!). Den bruna gömd bakom ladan.

Den bruna hade gjort sitt och skulle i sitt kompletta orörda originalskick användas som reservdelsbil. Sommaren passerade men jag kunde inte sluta tänka på en ev räddningsauktion av Saaben.

I mellandagarna togs kontakt med ägarparet, möte bokat. På plats var besvikelsen stor, bilen demonterad i ett sorgligt skick och skrotfirman på väg. Snabbt bokades en trailer och snart stog Saaben hemma på uppfarten.

Nu är den återigen redo för SBP, på mån är det dags, ihopmonterad och delvis lackad hålls en av alla chamottebruna v4:or rullande!

Mvh David Westling

Janne Hagnell
    Moderator

Snyggt jobbat!! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

djungeltrumman
    Deltagare

Hurra, en till räddad! 🙂

Chamottebrunt är jättesnyggt!

Johan

david westling
    Deltagare

Saaben agerar nu bruksbil, och gör det med stolthet! Bara rullar på utan bekymmer.

Dessutom en ny lack, min första egenhändigt sprutade hellack med efterföljande ”apelsinskal” som följd men vad gör det.

Skön sommar!

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, på den bilden ser det ju hur bra ut som helst, i alla fall! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

vidar
    Deltagare

Ser ju fint ut på bilden iaf! Ofta är det såna där fel som bara ägaren vet om 🙂
    Kul att du lackade själv – man bli inspirerad!

Blocked
    Deltagare

Tjusigt jobb :AP

Såger som så här:
    Hellre en V4 med lack alá ”appelsinskal” ute på vägarna –
    än en utan,på skroten….

Per-Erik
    Deltagare

Tjusigt!

Kalas! Ser dom sagt fin ut på bild iaf!

Morten S.
    Moderator

Ser bra ut!
    Du kan jo prøve å våtslipe lakken og rubbe den opp igjen etterpå.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1975 96 V4
    1989 900i 8V 5 dørs
    1992 900S 5 dørs
    2009 9-3 SC tid

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng