Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Räddad Saab 99 1984
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-04 21:01 av .
- FörfattareInlägg
- 4 mars, 2012 kl. 18:38 #5761
david westling
DeltagareHej alla Saabfrälsta!
Länge sen man var aktiv på klubbens hemsida, men nu var det dags igen för en ny tråd. Har tidigare bara renoverat Saab V4:or och det är dem som pulsen ökar mest för men så vid älgjakten i höstas kom grannen över och berättade att han sett en smutsig gammal Saab 99 från -84 ståendes i en slaktbod. Tiden gick men så tog vi en tur och kollade på bilen förra helgen.
Det visade sig att bilens första ägare köpt bilen ny i Bengtsfors, farbrorn dog 2001 och bilen togs över av en släkting, kördes några år och blev tillslut undanställd (tack och lov under tak) inför en oviss framtid.
Igår slog jag till och är nu ägare till en (efter tvätt) riktigt fin Saab 99 som troligtvis skulle gått till folkrace inom snar framtid.
Lite kort info om bilen och planerna med den;
Saab 99 1984
13.000 mil
2 ägare
Aldrig skruvad, helt originalskick.
Startade med sin gamla bensin och ett laddat batteri!Tanken är i nuläget att bara polera och få bilen besiktigad. Och komplettera med lite saknade detaljer så som ett stänkskydd bak och original centrumkapslar, men folkrace blir det inte i alla fall. Och visst finns det skönhetsfläckar som nån buckla här och där men bilen är i ett skönt orört, brukat och fint skick.
4 mars, 2012 kl. 18:51 #40413William
DeltagareVilken snygging, hade också en Azur-blå -84a för några år sen 🙂
4 mars, 2012 kl. 19:10 #40416simona50
DeltagareGrattis med bilen! Jätte fin bil och en azublå 99 är aldrig fel. kolla min underskrift 😉
4 mars, 2012 kl. 19:36 #37223Hällström
DeltagareBra jobbat,ännu en 99a räddad från folkracedöden :AP :AP :AP
Mvh Ove Hällström4 mars, 2012 kl. 21:01 #40426david westling
DeltagareTack för kommentarer!
Och Simon, grymt fin bil du har!
Mvh David - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.