Radiator med separat ekspansjonskammer

Forum / Övrigt / SSR / Radiator med separat ekspansjonskammer

Forum / Övrigt / SSR / Radiator med separat ekspansjonskammer

  • Författare
    Inlägg
    • januari 4, 2005 at 18:37 #11818

      Godt nytt år fra nabolandet

      Det har blitt litt trangt for grillen i min 15M etter montering av oljekjøler og el-fläkt – selv om jeg har kappet av endel av reimhjulet på dynamoen så er avstanden til radiatoren fortsatt veldig liten :rolleyes:
      Finnes det noen Saab-radiator som ikke er altfor stor og har separat beholder for kjølevæske?

      Og et spørsmål til – skal på EU-besikting og tenkte å hjelpe avgasmålingen med litt K-sprit. Har hørt om flere som har brukt svært mye K-sprit – hvor mye kreves for å være sikker (motor og forgasser i bra stand og OK justert så verdien er nok ikke altfor høy) ?
      Kan man risikere noen skader hvis man bruker for mye K-sprit?

        januari 4, 2005 at 20:46 #82735

        15M RS:
        Du har inga bilder på din F…d?
        Dåde utevändigt och motorrumet mm.

        Är motorn frisk och rätt bestyckad borde det inte vara några problem med vanlig bensin. Hmm nu vet jag ju inte vad en EU-besikting är för något, utan refererar till Svensk Bilproving.

          Anonym
          januari 4, 2005 at 20:51 #82736

          Hvilken årsmodell er bilen din? Hvis den er eldre en 73-74 er det ingen avgass krav i det hele tatt!
          Det sa jeg om en ford transit 73 v4 1700 som blåste blått!!! Verkstedene vet ikke dette alltid, ring biltilsynet for sikkerhetskyld.

            januari 11, 2005 at 19:04 #82737

            Bilder på min F…d kommer. Men motorrommet er langtfra ferdig og utvendig skriker den etter ny lakk, så ikke ha for høye forventninger

            Samler sammen litt krom nå, bilen ble restaurert i sverige for 10-15 år tilbake – og nesten all den fine krommen ble da lakkert svart.
            Dessuten ble det kappet hull i bakplata med vinkelsliper til Granada baklamper

            EU-besiktningen som vi sliter med her i Norge er etter hva jeg har forstått mer omfattende enn kontrollen på bilprovningen. Det er en såkalt sikkerhets- og miljøkontroll – belter, vindusviskere, utsikt gjennom ruter, rust, lys, bremser, hjuloppheng, dekk, avgaskontroll, lekkasjer avgas/olje, kjølevann/hydraulikk…osv….
            Alle biler yngre enn 40 år må inn til besiktning hvert 2. år.

            Men er det noen som har tips om radiator?

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.