Radiator med separat ekspansjonskammer

Forum Övrigt SSR Radiator med separat ekspansjonskammer

  • Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2005-01-11 19:04 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11818
    15m rs
    Deltagare

    Godt nytt år fra nabolandet

    Det har blitt litt trangt for grillen i min 15M etter montering av oljekjøler og el-fläkt – selv om jeg har kappet av endel av reimhjulet på dynamoen så er avstanden til radiatoren fortsatt veldig liten :rolleyes:
    Finnes det noen Saab-radiator som ikke er altfor stor og har separat beholder for kjølevæske?

    Og et spørsmål til – skal på EU-besikting og tenkte å hjelpe avgasmålingen med litt K-sprit. Har hørt om flere som har brukt svært mye K-sprit – hvor mye kreves for å være sikker (motor og forgasser i bra stand og OK justert så verdien er nok ikke altfor høy) ?
    Kan man risikere noen skader hvis man bruker for mye K-sprit?

    #82735
    fuling
    Deltagare

    15M RS:
    Du har inga bilder på din F…d?
    Dåde utevändigt och motorrumet mm.

    Är motorn frisk och rätt bestyckad borde det inte vara några problem med vanlig bensin. Hmm nu vet jag ju inte vad en EU-besikting är för något, utan refererar till Svensk Bilproving.

    #82736
    anonymous
    Deltagare

    Hvilken årsmodell er bilen din? Hvis den er eldre en 73-74 er det ingen avgass krav i det hele tatt!
    Det sa jeg om en ford transit 73 v4 1700 som blåste blått!!! Verkstedene vet ikke dette alltid, ring biltilsynet for sikkerhetskyld.

    #82737
    15m rs
    Deltagare

    Bilder på min F…d kommer. Men motorrommet er langtfra ferdig og utvendig skriker den etter ny lakk, så ikke ha for høye forventninger

    Samler sammen litt krom nå, bilen ble restaurert i sverige for 10-15 år tilbake – og nesten all den fine krommen ble da lakkert svart.
    Dessuten ble det kappet hull i bakplata med vinkelsliper til Granada baklamper

    EU-besiktningen som vi sliter med her i Norge er etter hva jeg har forstått mer omfattende enn kontrollen på bilprovningen. Det er en såkalt sikkerhets- og miljøkontroll – belter, vindusviskere, utsikt gjennom ruter, rust, lys, bremser, hjuloppheng, dekk, avgaskontroll, lekkasjer avgas/olje, kjølevann/hydraulikk…osv….
    Alle biler yngre enn 40 år må inn til besiktning hvert 2. år.

    Men er det noen som har tips om radiator?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.