”Recept” pearlwhite 156

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / ”Recept” pearlwhite 156

• Författare

Hejsan.

Eftersom jag fått för mig att skaffa kopior av de bilar jag haft i skala 1:18 tänkte jag lacka om min mörkgröna Ottomobilemodell i pärlemovit.

Så jag undrar:

Sitter någon på ”receptet” för den färgen.

Pratade med en lackerare som kunde blanda till den, men han hittar in den nånstans. Inte jag heller för den  delen.

Tacksam för lite hjälp.

Jesper

Jesper Hammarstrand, Vänersborg - nostalgiker med en o annan SAAB på sitt samvete.

december 29, 2023 kl. 10:00 #512824

Hör av dig till Järbo Färg & Lack / Alfta Bilfärg, och ange färgkoden så kan de säkerligen ordna en sprayburk med rätt färg.

Pärlemovit og900, snacka om helig gral.

Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
        Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
        Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
        Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
        Saab 900i ´88 "Prins Charles"
        Saab 9-3 SC, 2.0t ´09

Skämsbil:
        VW ID.3 Pro Performance

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

december 30, 2023 kl. 17:33 #512844

Hör av dig till Järbo Färg & Lack / Alfta Bilfärg, och ange färgkoden så kan de säkerligen ordna en sprayburk med rätt färg.

Pärlemovit og900, snacka om helig gral.

Tack för tipset. 🙂

Helig graal…jovars, haft samma bil två gånger. Första gången (2002, tror jag) stod den i lokalerna som tidigare varit Fammarps svampodling. Stod i annonsen som ”SAAB-prototyp” o inte så mycket mer. Klart jag blev nyfiken. Nån prototyp var det ju inte – men såld var jag…och bilen. Blev tyvärr av med garaget och fick sälja den. Fick sen möjlighet att köpa tillbaks den några år senare (2006) – men hamnade i samma situation och behövde sälja den igen. Ytterligare några år senare fick jag en tredje möjlighet att köpa den, men då var jag lite snål o tyckte 40.000 var för mycket….!
          Tycker jag inte längre, men nu är det lite sent. Även om jag glatt köpt tillbaka den för mer pengar idag. Även om jag hellre vill ha en svart 3-dörrars, ”trubbnos” 900 Turbo. Men det är en annan historia

Jesper Hammarstrand, Vänersborg - nostalgiker med en o annan SAAB på sitt samvete.

december 31, 2023 kl. 20:07 #512848

Hej!

Festivalen 2017 kanske?

Mvh

Mathias 

januari 1, 2024 kl. 01:11 #512849

Hej!

Festivalen 2017 kanske?

Mvh

Mathias 

Nix, min var helt i pearl. Den på bilden var nog den som såldes på auktion för nåt år sen. 🙂

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.