Renovering av 95a årsm. 1975
- Detta ämne har 19 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2010-09-01 04:17 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Renovering av 95a årsm. 1975
Helst nyss men jag vågar inte lova något alls. Blev just av med mobilen och fick köpa en ny för >3000:- så budgeten är inte riktigt som den ska just nu. (Efter nattbadet så lastade min kollega på våra prylar på flakmoppens flak och körde rätt ut i skogen. Konstigt nog låg den inte kvar när han kom för att hämta oss. :banghead: )
Min far har en kontakt på färgavbränningen där dom dessutom har en rätt rejäl slungbläster.
Har fått tag på nya bakskärmar i plast, dom har tom. originalförpackningen kvar! 1200:- inkl frakt.
Ska försöka slita mig från flickan och åka bort till verkstan och prova dom på senare i veckan. Finns det några uppenbara nackdelar med plastskärmar förutom att dom inte är stryktåliga på samma sätt som dom i plåt?
Då jag o flickvännen råkat köpa ett litet hus i skogen så blir det lite ändrad prioritering. Behovet av en kombi med dragkrok blev plötsligt större än behovet av en finbil i toppskick. Är lite frestad att köpa en bekants volvo med dieselsexan som han brukar köra på frityrolja men det känns lite hädiskt…
Nå, ska hur som helst inte göra nåt fuljobb, bilen ska hålla många år till.
Har fått loss ena skärmen och börjat åtgärda rosten som finns där.

Plastskärmen satt som en smäck!

Tar man en bild när det just har regnat så ser den ju rätt ok ut…
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem