Ritning Hasplåt V4 , og 900 ?
- Detta ämne har 10 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2009-10-22 19:50 av
kjellboget.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 14, 2009 kl. 18:32 #20936
Hej,jag skulle höra om någon har en ritning på en Grp.2 hasplåt
till V4 ,jag vetju hur den ser ut men mått vore bra och var vecken skall vara och hur mycket.Har blivit lovad spons med en ny hasplåt av en plåtfirma,de ville gärna ha måtten så fort som möjligt.(lite panik) inte jämt man blir erbjuden något gratis.
Kanske även om det finns uppgifter om mått på hasplåt till
og900 också,en välrustad servicebil är ju inte fel.
Tacksammaste hälsningar Lucasoktober 18, 2009 kl. 22:16 #146787Ingen som orkar ta fram tummstocken,måste ju finnas några som har en riktig hasplåt att mäta på,i allra lyckligaste fall kan tillochmed några fler bli hjälpta,om någon fixar detta så finns uppgifterna kvar här på denna informationsbank,måste väl vara i linje
med tanken bakom forumet.??Vore det inte en tanke att utväckla forumet med en avdelning med mått och ritningar på detaljer som ex.vis mexicofästen,förstärkningsanvisningar på bärarmar länkstag bak,hasplåtar med fästen,tidstypiska extraljusfästen , det måste ju finnas hur mycket som hällst som kan vara till hjälp för den som är lite händig,som kanske i sin tur kan hjälpa de som är lite mindre händiga. Eller ska kanske var och en ska hålla på sitt,det vore synd tycker iallafall jag.
AxmanMotorsport wrote:Vore det inte en tanke att utväckla forumet med en avdelning med mått och ritningar på detaljer som ex.vis mexicofästen,förstärkningsanvisningar på bärarmar länkstag bak,hasplåtar med fästen,tidstypiska extraljusfästen , det måste ju finnas hur mycket som hällst som kan vara till hjälp för den som är lite händig,som kanske i sin tur kan hjälpa de som är lite mindre händiga. Eller ska kanske var och en ska hålla på sitt,det vore synd tycker iallafall jag.Vilken bra idé! Vi får väl fråga webmaster hur det skulle gå att lösa rent praktiskt?
oktober 22, 2009 kl. 07:46 #146925har en långsmal v4a plåt men det fanns ju 2 st till v4an,
kan ta mått på den nån dag,,
just nu så är det nytillverkning av främre hasplåtsfäste till 99an,
kommer även att göra själva hasplåten
mvh Åkeoktober 22, 2009 kl. 15:01 #146936Har måtten på min plåt men vet inte om det är en ”äkta” grp2.
/Bengt
oktober 22, 2009 kl. 18:20 #146956Får se om jag kan vara till någon hjälp med V4 plåt.
Har fått några nytillverkade efter original plåtar så måtten bör stämma då de passar utmärkt. Har använt 5 mm durk aluminium med den släta sidan nedåt.
B= bakkant 205 mm
B= framkant 395 mm
L= 1120 mm
Från bakkant mätt 650 mm så knäcks plåten ca 10 grader uppåt (är ca då jag inte kan mäta gradantalet)
Från bakkant mätt så ska plåten bockas i en rundning mellan 1020 och 1090 mm vilket innebär att dom sista 30 mm i framkant är rak.
Mätt från topp framkant till första bockningen så blir gradantalet ca 45 grader i rundningen.
Någon som förstår??
Som ribbor under plåten så fanns det vad jag förstår 2 alt 3 st som är fast nitade.Hoppas det kan vara till hjälp.
oktober 22, 2009 kl. 18:42 #146957Måtten lika på min. En sak som skiljer är att min smalnar av från 10 graders bockningen o bakåt o inte ända framifrån.
oktober 22, 2009 kl. 19:10 #146960Vad jag förstår Bengt så är din plåt rak framifrån till 10 graders bockningen där den så smalnar av till bakkant? Har jag fel?
Mina tre orginal plåtar smalnar av jämt från framkant till bakkant.oktober 22, 2009 kl. 19:50 #146964Kan ju ha funnits olika plåtar?
R. Roth eller F. Ekendaaahl kanske vet.
Kan kolla med Ekendaaahl på lördag då han blir ifrån åkt i Marknadsnatta. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.