Rostlagning/svetsjobb stötdämparfäste og900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Rostlagning/svetsjobb stötdämparfäste og900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Rostlagning/svetsjobb stötdämparfäste og900

  • Författare
    Inlägg
    • april 29, 2006 at 13:11 #14146

      Hej, detta gäller en 900GL -83.

      I samband med däck- och bromsbeläggsbyte såg jag att det rostat rejält vid stötdämparfästet, se bifogad bild.

      Då jag inte kan svetsa själv undrar jag vad en sådan lagning kan kosta att få ordentligt gjord.

      Även tips på ställen i Stockholm (city, norrort, västerort) mottages tacksamt. Om du som läser detta skulle känna dig sugen att sätta svetsen i den kan du ju räcka upp handen

      /Samuel

        april 29, 2006 at 14:32 #94455

        Jag har lagat liknande rostskador, brukar inte vara några problem om man är lite händig.

        Men skulle jag göra jobbet så skulle jag gissa på en femhundring per sida i jobb… Finns plåtbitar att köpa som passar rakt på, men de fixar man själv med hammarn!

        Mvh

          maj 5, 2006 at 12:36 #94456

          Ok, då är det nog värt att laga.

          Jag besiktigade min kära vän idag för att se så det inte var en himla massa mer att göra. Den fick följande förolämpningar:

          Länkarmsinfästning, båda sidor, bak, övre(?), rostskadad
          Stötdämparfäste, bak, övre, vänster, rostskadad

          Hur mkt jobb är det med länkarmsinfästningen? Samma prisklass?

          Dessutom följande småplock som jag hade åtgärdat om jag inte visste att jag skulle få fler tvåor:

          Reg-skylt fram, svåravläst (Bor i Sthlm…)
          Huvöppningsanordning, funktion osäker (ok då, det duger kanske inte att jag vet hur man stänger och öppnar mha en tång och mkt tålamod…)

            maj 5, 2006 at 13:43 #94457

            En fråga till…

            jag vet att jag för länge sen hittat något ställe på nätet som säljer färdiga bitar som passar direkt på, men jag hittar inte dit nu. Någon som vet om nåt sånt ställe?

            /Samuel

              maj 6, 2006 at 11:43 #94458

              Mekonomen har åtminstone stötdämparfästen.

                maj 12, 2006 at 12:22 #94459

                Bryr sig bilprovningen om hur motorhuvöppningen fungerar? Kan jag – utan att bli skälld på – bara dra en tråd ut genom grillen och ha det som permanent lösning?

                  maj 12, 2006 at 13:47 #94460

                  De kan ivf ha synpunkter på om säkerhetsspärren fungerar eller ej. Det kan räcka med att den går trögt för ett påpekande.
                  Den lösningen du beskriver tror jag inte möter något hinder.

                    maj 12, 2006 at 14:04 #94461

                    Ok, fint!

                    Jag antar att det bara är att se till att den sitter ordentligt och att den inte är vass och allt för utstickande så den kan skada fotgängare.

                    Säkerhetsspärren funkar prima.

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.