Rullande renovering av #212

Forum Modellspecifika forum Sonett Rullande renovering av #212

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-06-01 20:30.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

mellow yellow
    Deltagare

Jag har ibland ojat mig över skillnaderna i amerikansk respektive europeisk renoverings teknik, när jag snubblade över detta prakt exemplar av den amerikanska skolan så kan jag inte göra annat än att lägga upp en länk

http://donsvintagesaabs.shutterfly.com/pictures/92#81

Normalt förordar jag den europeiska skolan grundlighet dock kan man inte säga annat än att rullande renoveringar också har många fördelar. För vem har gjort en hel renovering på mindre än tre år? Enligt denna amerikanska metod så kan man ju köra i alla fall varann vecka!

Länken kanske inte är något för Sonett tvåtakts puritaner men den innehåller mycket nyttiga foton för den som har bilen i glassburkar för tillfället 😉

Nästa vinter plockar jag nog ur motorn i 69an igen och häver upp den på sidan för översyn!

mellow yellow
    Deltagare

Förresten bilen är till salu för 20.000$ vilket får anses som klart prisvärt OM den är hyfsat komplett.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng