Ryckig 900S -92

Forum Övrigt Allmänt Ryckig 900S -92

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-02-02 08:36.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

hans s.
    Deltagare

Hej,
    Min 900S -92 rycker/misständer vid jämn hastighet. Det började idag och jag har bara märkt det runt 3000 varv, i övrigt går den bra och har fortfarande bra respons på gas från detta varvtal och uppåt utan ryck.
    Är det nån som känner igen detta eller har nån ide innan jag sjäv börjar rota ikväll? Det känns som tändning och bränslepump kan uteslutas då den går bra på högre varv under axeleration?

anonymous
    Deltagare

Hej,
    Min 900S -92 rycker/misständer vid jämn hastighet. Det började idag och jag har bara märkt det runt 3000 varv, i övrigt går den bra och har fortfarande bra respons på gas från detta varvtal och uppåt utan ryck.
    Är det nån som känner igen detta eller har nån ide innan jag sjäv börjar rota ikväll? Det känns som tändning och bränslepump kan uteslutas då den går bra på högre varv under axeleration?

Kolla så att avlastningsventilen är hel. Du ska inte kunna blåsa i någon anslutning, kan du det är membranet sprucket.

[image]http://www.speedparts.se/kat/parts/images_2/4391157.gif[/image]

Kolla så att avlastningsventilen är hel. Du ska inte kunna blåsa i någon anslutning, kan du det är membranet sprucket.

Hmmm 900s -92 = Lätt trycks turbo om jag kommer ihåg rätt !?
    Du har isåfall inte någon apc och inte heller någon avlastningsventil ……

900s:n är ju känd för att kunna rycka lite precis som du beskriver (Lukas system)
    men ett tips är att byta till nya tändstift, märke att föredra där är NGK = Funkar bäst på saab enligt min erfarenhet

Just ryckningar kan ju vara svårt att hitta orsaken till ….
    Jag har hållit på med trimmning av saab / turbo bilar och just dessa bilar har varit extremt kinkiga med vilka stift som satt i dom och hur långt dom har gått ….

lycka till med ryckningarna

fredde

anonymous
    Deltagare

Hmmm 900s -92 = Lätt trycks turbo om jag kommer ihåg rätt !?
    Du har isåfall inte någon apc och inte heller någon avlastningsventil ……
    fredde

Du kommer ihåg fel, det är magnetventil du surrar efter.

AV.n är en säker felkälla till ryckig gång, framförallt i mellanregistret.

hans s.
    Deltagare

Jag trodde inte heller att det fanns avlastningsventil på 900S, där har inte varit någon på mina 900t8 så varför på en lättrycksturbo? Men där satt en alldeles nere vid turbon, trångt och väl dolt, och den var kass! Eftersom jag hade en överbliven ventil så bytte jag. Det blev bättre, i morse krävdes det 2,5 mil motorväg i stället för 1 mil innan det började, så ikväll byter jag stift(trots att de såg bra ut).
    Ett stort tack för tippsen!

lennart j.
    Deltagare

Hej,
    Byte av fördelar-rotor avhjälpte ryckig gång på en av våra 900 S.

Hälsningar,

hans s.
    Deltagare

Hej,
    Bytte stift i gårkväll, fördelare och rotor är nästan nya tillsammans med tändkablarna, och idag var de sista ryckningarna borta!

Jag tackar alla för hjälpen!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng