saab 1961 reservdelsbil OBS! Såld!

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes saab 1961 reservdelsbil OBS! Såld!

Detta ämne innehåller 13 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-03-24 13:31.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

Mathias
    Deltagare

Har en 96’a som var i trafik senast 1982.
    Stått avställd sedan dess. Motorn snurrar, ej provstartad i min ägo. Alla registerhållnings avgifter betalda.
    Saknar golv. Med andra ord, rostig.
    Helt komplett, endast höger framstol saknas.
    Transport i närområdet kan ordnas efter överenskommelse. Finns i Arvika.
    Fri prövningsrätt förbehålles.

Pris:5 000 kronor
    ps. Klarade ej ladda upp bilder.
    vid intresse kan de fås via mail.
    Mvh Mathias

• Detta ämne redigerades 1 år, 4 månader sedan av .

solveslamsug
    Deltagare

Bilder på Mathias bil

Bilagor:

solveslamsug
    Deltagare

P g a datastrul, så hjälpte jag Mathias med bilder på hans bil.

Mathias
    Deltagare

Tydligen mycket lite, eller rättare sagt inget, intresse för
    detta fordon.
    Hamnar troligtvis på skroten.

lsoderlund
    Deltagare

Säljesannonsen har varit uppe i ca 5 dagar, pris på 5000kr avskrämmer väl lite, av bilderna att döma rör det sig om ett rejält renoveringsobjekt.

Ha lite mer is magen och möjlighet att justera prisbilden, så kommer den nog gå iväg…

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Mathias
    Deltagare

Isoderlund du har helt rätt i din iakttagelse. Bilen är mycket rostig. Priset är en annan femma. Men det går ju inte att pruta innan det finns nån intresserad…

Kanske lika bra att sälja i delar?

Mathias
    Deltagare

Jag tror att bilen är värd åtminstone 5000 kronor i delar.

Jag antar att komplett motor och växellåda med förgasare,generator, startmotor betingar 3000 kronor.
    Komplett ytrostig motorhuv 1000 kronor. Framskärmar ytrostiga 1500 kronor/styck.
    Beg framruta 400 kronor, sidofönster 100 kronor /styck. Bakruta 100 kronor. Dåliga kompletta stötfångare 400-500 kronor/styck.

Hastighetsmätare och alla knapparna 200 kronor.
    kylare i okänt skick 150 kronor. Tändningslås med tänsdspole och nycklarna 400 kronor.

Sen köra resten på tippen.

christian bruce
    Deltagare

Prisbild baserad på mina egna erfarenheter:

Motor okänt skick 1000 kr
    Vxl-låda, går kanske att skänka bort
    Huv kortnos, se ovan
    Framskärmar i det skick som bild visar 200 kr/st
    Ruta (hel) 500-1000 kr
    Bakruta, kanske går att skänka bort
    Standardmätare 100 kr
    Stötfångare, kanske går att skänka bort
    Knappar, beror på färg
    Tändnigslås
    Sidofönster, går kanske att skänka bort

Tyvärr verkar navkapslar och backspeglar saknas, dessa kunde ha betingat ett något högre värde

Saab-världen är hård och kanske rättvis…… =)

Mathias
    Deltagare

Hej Christian. Trodde Saab var välkända för sina dåliga växellådor? Men om de finns av dem i överflöd, så är det naturligtvis väldigt sympatisk att man kan få en till skänks. Jag har dålig växellåda på min långnos 1965, ja det är frihjulet som spökar.

Jag tar gärna emot en växellåda till den om du har på lager. Eller 2 stycken 👍

Men du har nog rätt för övrigt. Intresset för ett saab-objekt är nog inte speciellt högt.

christian bruce
    Deltagare

=) du är tyvärr cirka ett år för sen med din förfrågan, jag hade två stycken som jag skänkte bort här på forumet (3-vxl) men det var ingen som nappade, så de gick på skroten.

Är det en 4-vxl-låda/ribbad så går det ev att sälja och få några hundralappar för, är det en gammal 4-vxl, så hoppar det upp lite till.

Jag ska kolla vad jag har liggande så kanske du kan få en =), men jag har dålig koll på vad jag har så det är inget löfte =)

Mathias
    Deltagare

Ok👍

Mathias
    Deltagare

Tack till er som engagerat er!
    Bilen blev såld nu i kväll. Jag levererade den till Långserud i Värmland för en timme sedan.

Köparen har en tipp-girl som han skulle lägga bilen i och skrida till verket med att byta golv redan under påskhelgen.

Tack för visat intresse och glad påsk.

lsoderlund
    Deltagare

Härligt att det löste sig. Kanske bara behövde puffa tråden lite.

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Mathias
    Deltagare

Köparen var en man på drygt 50 år , för övrigt en van bilrenoverare som jag förstod saken, hade sett min annons på blocket.
    Han hade precis gjort klart en Austin som helt saknade golv när han köpte den. Den bilen gick dessutom av!! När de forslade hem den. Så Saaben såg han som ett enkelt objekt 👍

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng