saab 1961 reservdelsbil OBS! Såld!
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / saab 1961 reservdelsbil OBS! Såld!
- Detta ämne har 13 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2016-03-24 13:31 av
Mathias.
-
FörfattareInlägg
-
Har en 96’a som var i trafik senast 1982.
Stått avställd sedan dess. Motorn snurrar, ej provstartad i min ägo. Alla registerhållnings avgifter betalda.
Saknar golv. Med andra ord, rostig.
Helt komplett, endast höger framstol saknas.
Transport i närområdet kan ordnas efter överenskommelse. Finns i Arvika.
Fri prövningsrätt förbehålles.Pris:5 000 kronor
ps. Klarade ej ladda upp bilder.
vid intresse kan de fås via mail.
Mvh Mathias-
Detta ämne redigerades för 10 år, 2 månader sedan av
Mathias.
mars 23, 2016 kl. 11:47 #395012Säljesannonsen har varit uppe i ca 5 dagar, pris på 5000kr avskrämmer väl lite, av bilderna att döma rör det sig om ett rejält renoveringsobjekt.
Ha lite mer is magen och möjlighet att justera prisbilden, så kommer den nog gå iväg…
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Jag tror att bilen är värd åtminstone 5000 kronor i delar.
Jag antar att komplett motor och växellåda med förgasare,generator, startmotor betingar 3000 kronor.
Komplett ytrostig motorhuv 1000 kronor. Framskärmar ytrostiga 1500 kronor/styck.
Beg framruta 400 kronor, sidofönster 100 kronor /styck. Bakruta 100 kronor. Dåliga kompletta stötfångare 400-500 kronor/styck.Hastighetsmätare och alla knapparna 200 kronor.
kylare i okänt skick 150 kronor. Tändningslås med tänsdspole och nycklarna 400 kronor.Sen köra resten på tippen.
mars 23, 2016 kl. 14:36 #395017Prisbild baserad på mina egna erfarenheter:
Motor okänt skick 1000 kr
Vxl-låda, går kanske att skänka bort
Huv kortnos, se ovan
Framskärmar i det skick som bild visar 200 kr/st
Ruta (hel) 500-1000 kr
Bakruta, kanske går att skänka bort
Standardmätare 100 kr
Stötfångare, kanske går att skänka bort
Knappar, beror på färg
Tändnigslås
Sidofönster, går kanske att skänka bortTyvärr verkar navkapslar och backspeglar saknas, dessa kunde ha betingat ett något högre värde
Saab-världen är hård och kanske rättvis…… =)
Hej Christian. Trodde Saab var välkända för sina dåliga växellådor? Men om de finns av dem i överflöd, så är det naturligtvis väldigt sympatisk att man kan få en till skänks. Jag har dålig växellåda på min långnos 1965, ja det är frihjulet som spökar.
Jag tar gärna emot en växellåda till den om du har på lager. Eller 2 stycken ?
Men du har nog rätt för övrigt. Intresset för ett saab-objekt är nog inte speciellt högt.
mars 23, 2016 kl. 15:46 #395021=) du är tyvärr cirka ett år för sen med din förfrågan, jag hade två stycken som jag skänkte bort här på forumet (3-vxl) men det var ingen som nappade, så de gick på skroten.
Är det en 4-vxl-låda/ribbad så går det ev att sälja och få några hundralappar för, är det en gammal 4-vxl, så hoppar det upp lite till.
Jag ska kolla vad jag har liggande så kanske du kan få en =), men jag har dålig koll på vad jag har så det är inget löfte =)
Tack till er som engagerat er!
Bilen blev såld nu i kväll. Jag levererade den till Långserud i Värmland för en timme sedan.Köparen har en tipp-girl som han skulle lägga bilen i och skrida till verket med att byta golv redan under påskhelgen.
Tack för visat intresse och glad påsk.
mars 24, 2016 kl. 13:20 #395050Härligt att det löste sig. Kanske bara behövde puffa tråden lite.
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Köparen var en man på drygt 50 år , för övrigt en van bilrenoverare som jag förstod saken, hade sett min annons på blocket.
Han hade precis gjort klart en Austin som helt saknade golv när han köpte den. Den bilen gick dessutom av!! När de forslade hem den. Så Saaben såg han som ett enkelt objekt ? -
Detta ämne redigerades för 10 år, 2 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.