Saab 9-3 2011 får miljöklassade dieselmotorer!

Forum Övrigt Allmänt Saab 9-3 2011 får miljöklassade dieselmotorer!

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-09-09 19:43.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

William
    Deltagare

Nu har dom snickrat i Saabverkstan! 180Hk dubbelturbo, 400Nm 119g/km.

http://www.automotorsport.se/news/21384/saab-9-3-diesel-blir-milj%C3%B6bil/

En sån skulle stå fint på uppfarten bredvid den nya 9-5an jag också skulle vilja ha 😉

hans h
    Deltagare

Fyrahundra Newtonmeter är faktiskt Ganska Mycket. Det är liksom V8-power med mopedförbrukning. 🙂

emul
    Moderator

Läser mer positiva intressanta saker idag!!

http://www.dn.se/ekonomi/saab-kan-fa-andra-skift-i-ar-1.1168033

Ett avtal med en annan biltillverkare om tekniksamarbete och en ny liten Saab 92 är också nära.

– Vi diskuterar samarbete med i huvudsak tre tillverkare. Förhoppningsvis blir vi klara i år, säger Victor Muller på leverantörsdagen i Göteborg på torsdagen.

porsche944
    Deltagare

Det behövdes, ialla fall rent förbrukningsmässigt. Min 9-3 tid 150 hk -10 drar blandad körning ca 0,65. Inte godkännt för en modern? diesel. Det är ca 0,15 mer än min gamla Opel Astra och ca 1 dl mer än min gamla 9-3 med 2,2 liters motorn.

Misstänker att det är den nya Opel motorn på 2 liter och 160 hk som är ett av motoralternativen, i astra utförande drar den 0,43 blandad körning.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng