Saab 9-3 SE/AERO
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9-3 SE/AERO
- Detta ämne har 39 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2019-06-23 22:44 av
Pontus viktorsson.
-
FörfattareInlägg
-
mars 28, 2019 kl. 18:55 #457322
Det jobbiga är att boxen måste giftas in i bilen.
eller ja. Det finns vägar runt det med.
Jag pillar en del med det, mest steg 1. vid ”roligare” nivåer så tar jag hjälp av dom som kan mer
Är du sugen så kan jag nog fixa en extrabox med fungerande program och skicka upp och ta org boxen i byte eller sälja boxen så du har org med.
skicka ett pm isfJa okej! men funderar mer på koppling och drivlina ifall det pallar med haha !! man ser ofta gamla aeros 205hästars som slirar på 3an 4an 5an…
sen är ju bilen gubbkörd i 16000 mil så blir ju lite omställning när det ökar ca 75hkmars 28, 2019 kl. 19:03 #457323Planerna med 19″ struntade jag i och köpte mig en fin uppsättning double three spoke! kommer bli riktigt mums när jag får på aero paketet 😀
Attachments:
april 2, 2019 kl. 17:29 #457578Fronten hemkommen från lagning då den var lite sprucken 🙂
bara inhandla lite färg! någon som har koll på färgkod till övre listen?
april 8, 2019 kl. 10:06 #457849Riktigt snygg bil! Håller med Broberg om att standard aero look är riktigt fräsch men viggen/aero paketet gör sig rätt fett på den bilen?
fick själv byta kopplingen på min till viggen koppling men då hade jag ju en del pulver i bilen… Men är som du säger beror ju på hur bilen är körd och hur den ska köras
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av
Tobias Hermansson.
standard aero på en 01a är ju samma paket som viggen paketet , det var ju bara en SE från början!
Värsta med steg 1 är att det är insteget (hö hö) till tyngre saker.
helt plötsligt sitter man med spridare, turbo, förstärkt låda och byter koppling för 3dje gången till nått värre medans man undrar var däckmönstret tagit vägen…
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av
M.Broberg.
april 9, 2019 kl. 19:08 #457941Riktigt snygg bil! Håller med Broberg om att standard aero look är riktigt fräsch men viggen/aero paketet gör sig rätt fett på den bilen
fick själv byta kopplingen på min till viggen koppling men då hade jag ju en del pulver i bilen… Men är som du säger beror ju på hur bilen är körd och hur den ska körasTackar! din 9-3a är inte illa den heller 😀 jaa det är en lite uppgradering, men skillnaden på aero/viggen är väll ett emblem på skärmen och vingen ? 😉 sen drivlia och bromsar såklart haha!!
april 9, 2019 kl. 19:12 #457942standard aero på en 01a är ju samma paket som viggen paketet , det var ju bara en SE från början!
Värsta med steg 1 är att det är insteget (hö hö) till tyngre saker.
helt plötsligt sitter man med spridare, turbo, förstärkt låda och byter koppling för 3dje gången till nått värre medans man undrar var däckmönstret tagit vägen…Haha jaa har man väl börjat så slutar det väll inte! hade en 9-3 aero med steg 4 och diverse och den käka koppling och drivknutar till lunch och växelåda till middag 😀
april 9, 2019 kl. 21:01 #457961Nya SE paketet var gamla aero paketet så viggen o nya aero paketet (-01) är samma haha
Ganska mycket som skiljer aero o viggen faktiskt! alu ic, andra fjäderben, hela bromssystemet är nästan olika och tror även chassi sättningen är annorlunda och givetvis massa småkrafs??En kompis tog en 9-5 aero motor (250 hk) och monterade i en standard 9-3 SE där motorn rasat.
den gjorde 3 filbyten vid gaspådrag oavsett vad föraren försökte göra 🙂
aldrig gillat ng900/og9-3 pga just det.. tycker en saab ska vara förutsägbar och stabil i chassit med bra känsla.
Alltså motsatsen av vad ng900 och og9-3 är.men dom är snygga med viggen/aero paket. lite bulliga sådär. ser lite ut som den gummibåt där chassit är hämtat från ^^
april 10, 2019 kl. 08:07 #458011Aa de är synd dom är som dom är på vägen för gillar verkligen designen på og9-3… Men finns ju grejer att montera för väghållning men håller med om att de ska fungera lite original iaf!
april 10, 2019 kl. 08:35 #458013Detta med väghållningen säger sig ju nästan själv. En liten bil (smalare och med tunnare plåt och mycket färre förstärkningar) är ju grunden och dessutom är chassit från början för 13 tums hjul (om man spetsar till det). Jag vet att på teknisk utveckling hade man väldigt mycket arbete med förstärkningar på allt från torpedplåten (där styrväxel är fäst) till balkar, bromsköldar (ja, det blev konstig turbulens i Saabens hjulhus som sög in vatten på bromsskivorna vilket gjorde att bromsen blev…dålig) till axlar och fjäderben. Ingenting blev väl bra…
Detta är väldigt synd för bortsett detta är ju bilarna ganska trevliga i sitt nättare format än 9k å 9-5…april 10, 2019 kl. 18:00 #458029Där ser man! kan väll hålla med om att dom inte hänger med speciellt långt ang väghållningen men trevliga bilar för det, det är ju en Saab 🙂
tröskellock trillade ner i brevlådan till aerokjolarna, nytillverkade dessutom så passformen är osäker!
va även på skroten och klippte av blinkerskontakterna från en smälld 9-3a så undra vad det kan bli av dom + en relä sats
Attachments:
april 18, 2019 kl. 23:00 #458283Sista pusselbiten !
städa även ur den, rätt fin invändigt trots sina 18år dock inte bestämt mig för om man ska byta ut den mot en svart aero inredning
Attachments:
Hej!
Här har du länk till färgkoder:
Mvh
Mathias
Ps.
Hittar du svart skinnklädsel så kör, trevliga stolar fram iaf.
Ds
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.






















