Saab 9-3 ”Viggen” – Pedantiskt skick. 555 hk. 3 ägare. Absolut sleeper.

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 9-3 ”Viggen” – Pedantiskt skick. 555 hk. 3 ägare. Absolut sleeper.

• Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Marek Gawrys
    Deltagare

Hej!

Säljer nu min pärla. Har blivit tvåbarnsfar och tiden räcker inte till för denna skönhet.

Kort om bilen. 8000 mil på mätaren. Nyrenoverad motor ~250 mil sedan. Absolut utställningsskick.

Bilen köptes när den var 2 år gammal av en genuin saabentusiast. Han har sedan ägt bilen i 18 år – och under åren byggt och förbättrat. Bilen levererar som sagt 555 hk, på 2.2 bar. En B204R.

Byggd av Nordic Tuning, och sedan Maptun.

Jag köpte bilen förra vintern. I min ägo inget skruv eller pill (har absolut noll kunskap kring detta) – jag har däremot stoppat in lite bättre ljud. En dubbeldin stereo med bluetooth. Baslåda i reservhjulet. Inga synliga kablar – allt gömt under originallooken.

Jag har filmer från walkaround, kallstart, bänkning. Fullständig lista på specifikationer vad som är instoppat i bilen. Över 250 000:- i delar instoppat.

Sveriges starkaste saab med original drivlina?

Priset är inte hugget i sten. Jag ser hellre att den kommer i rätt händer, hos någon som kommer älska och ta hand om den vidare. En drös med delar följer med – bl.a. en topp om man vill bygga vidare för +600hk.

100-150 km/h = 2,95 sek
    100-200 km/h = <7 sek

Körs på E85

Naturligtvis nybes – med en ytterst förälskad och häpen besiktningsman.

Ber vänligt att om du inte har pengarna att du inte hör av dig. Har nog med brevvänner och ”wow så cool den är”-kompisar.

Till seriösa interessanter skickar jag naturligtvis gärna all info som fullständiga specs, filmer, mm (lyckades inte bifoga filmklipp här).

Kontaktas helst via tel 0736369280 – Viber/Whatsapp fungerar bra det med.

Bilen finns i Arvika.

Bilagor:
    M.Broberg
    Deltagare

Wow så cool den är 😉

Men vad är priset?

Marek Gawrys
    Deltagare

Tack 🙂

129 000 :-

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng