Saab 9-5 2,0T, Tysken

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9-5 2,0T, Tysken

  • Detta ämne har 99 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2013-11-18 22:52 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 100 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #47272
    Janne Hagnell
    Moderator

    Yes, we will boldely go where noone has dared before… :race

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

    #47314
    saaboscar
    Deltagare

    Haha Ingemar! Kul att du kommer att följa och ska få dig att ändra dig 😉 Idag blev det lire pyssel med SID:n då typ alla pixlar var döda så plockade isär den och såklart ryckte jag av fläktkabeln 🙁 Trodde aldrig att den skulle gå att laga men Karlssons klister fixade det 😀 Strök på lite kloster ocj strykte med strykjärn otaliga gångar och vips så var alla pixlar tillbaka. Kan bara rekomendera att görq strykjärnsmetoden men tålamod måste man ha 😉 Ser fram emot att se din 9-5 också Janne! 🙂

    #47315
    saaboscar
    Deltagare

    Bara Acc-displayen kvar 🙂 Den är också helt obegriplig.

    #45621
    saaboscar
    Deltagare

    Då var det dax att stryka på Acc- displayens fläktkabel 🙂

    #45608
    saaboscar
    Deltagare

    Efter någon minuts strykning 🙂

    #45638

    Är det så enkelt?? Bara fräsa på med strykjärnet?? Har nämligen lovat två personer med att försöka få ordning på deras!

    #45614
    saaboscar
    Deltagare

    Japp så enkelt är det men det dröjer länge med SID panelen, strök hur många gånger som helst men tillslut så kom alla tillbaka 🙂 ACC-panelen var betydligt mindre tidsödande att hålla på med 🙂 Plus att strykjärnet är för stort så den tar gärna i SID:ns högtalare så den smälter och gummiringen som sitter på den blir svår att få på och sitter inte kvar (Ljudet blir skorrande utan gummiringen)

    #47420
    saaboscar
    Deltagare

    Nya fälgar införskaffade idag 🙂

    #45698
    saaboscar
    Deltagare

    Provmonterade, då två måste bytas ut…

    #47433
    Janne Hagnell
    Moderator

    Coolt! Mitt nyförvärv har färre fungerande än trasiga pixlar, så jag hade tänkt fixa det med en metod som jag hittade på turboklubbens hemsida. I den trycker man längs med varje kabel i flatkabeln (det var väl den du menade när du skrev fläktkabel?) med ett smalt men trubbigt föremål, typ en kulspetspenna. Onekligen enklare men frågan är om det funkar lika bra.
    Har hört om strykjärnsmetoden; har du en länk till den eller kan du beskriva den i detalj själv?

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

    #47434
    saaboscar
    Deltagare

    Menade såklart flatkabeln :bh Jag provade med penna på anslutningarna men det funkade inte alls + att man skrapar söder plastet ovanpå kablarna. Strykjärn är att rekomendera! Det är bara att ta och stryka med strykjärnet på kablarna under ca 5 minuter så anslutningarna blir riktigt varma men egentligen är stykjärnet för stort så den tar i högtalaren i SID:en och gör gummilisten svår att få på när kanten är smält.

    Men kika på denna länk: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=89106

    #47435
    saaboscar
    Deltagare

    Glömde att säga att du ska lägga en list eller liknande ovanpå anslutningarna så att det blir tryck på dom så det inte blir att dom släpper efter ett tag 🙂

    #45723
    saaboscar
    Deltagare

    Tvättade två av pärlorna idag 🙂 Märkte också en oljemoln när jag startade tysken idag, så måste uppdatera vevhusventilationen inom kort 🙄

    #47517
    Janne Hagnell
    Moderator

    Vet du hur pass uppdaterad den är i nuläget?

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

    #47518
    Janne Hagnell
    Moderator

    @SaabOscar wrote:

    Menade såklart flatkabeln :bh Jag provade med penna på anslutningarna men det funkade inte alls + att man skrapar söder plastet ovanpå kablarna. Strykjärn är att rekomendera! Det är bara att ta och stryka med strykjärnet på kablarna under ca 5 minuter så anslutningarna blir riktigt varma men egentligen är stykjärnet för stort så den tar i högtalaren i SID:en och gör gummilisten svår att få på när kanten är smält.

    Men kika på denna länk: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=89106

    Ja, den här länken som fanns i var ju perfekt:
    http://www.streamline-it-solutions.co.uk/SaabSIDFix.html#images/SID/P1010474.JPG
    Det blir till att följa den och skippa kulspetspennan!
    Tack! :AP

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 100 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng