Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 9-5 2,0T, Tysken
- Detta ämne har 99 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2013-11-18 22:52 av .
- FörfattareInlägg
- 16 september, 2012 kl. 17:00 #47634
saaboscar
DeltagareEftersom att jag ska uppgradera vevhusventilationen så passade jag på att känna om turbon är slut. Det var en nervös början..men… Den glappade inte alls något onormalt, HALLELULJA! Eftersom 9-5:orna har mycket problem med rasade turbo. Då beror oljepuffarna på att vevhusventilationen är dålig, kommer inte att köra bilen försänn den är bytt då jag inte vill riskera att något annat tar skada. Den kommer imorgon så det blir till att byta under veckan 🙂
17 september, 2012 kl. 12:51 #47667saaboscar
DeltagareNya vevhusventilationen kom idag 😀 Blir kvällspyssel att byta 🙂
17 september, 2012 kl. 13:04 #47668Janne Hagnell
ModeratorKanon! :CE Var köpte du den? Bilen jag ska ha har verkstaden bytt ventilation på, men jag är inte säker på till vilken version.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”17 september, 2012 kl. 13:59 #47672Jonas Åberg
ModeratorSka du fixa bilen riktigt, byt kolvarna. Då slipper man problem med Vevhusvent.. 😉
17 september, 2012 kl. 14:20 #45831saaboscar
DeltagarePolerat upp insugningsröret och ett till rör men nu ser rester av motorrum
mmet dassigt ut :p17 september, 2012 kl. 14:31 #43816saaboscar
DeltagareJag köpte den på mekonomen, 370 kostade den 🙂
Nej, Jonas så stora arbeten har jag tid eller lust med 😉 Allt funkar bra ändå!
17 september, 2012 kl. 15:24 #47673Janne Hagnell
Moderator@SaabOscar wrote:
Jag köpte den på mekonomen, 370 kostade den 🙂
Nej, Jonas så stora arbeten har jag tid eller lust med 😉 Allt funkar bra ändå!
Samma här. Ska kolla upp min ventilation och hoppas jag klarar mig helt utan extrarbete. :ugeek:
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”17 september, 2012 kl. 17:22 #47683saaboscar
DeltagareTog även av ventilkåpan för att kolla hur det såg ut men verkar som motorn har klarat sig bra från oilsluge 🙂
18 september, 2012 kl. 14:33 #47701Janne Hagnell
ModeratorClean machine! :CE
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”18 september, 2012 kl. 17:44 #47704saaboscar
DeltagareGytt dä! 😀 Nu är jag färdig och allt funkar som det ska och den har slutat att ge oljepuffar när man startar 😀
18 september, 2012 kl. 18:12 #47706Janne Hagnell
ModeratorDet du har tagit bild på är alltså de slangar som är det synliga beviset på uppgraderingen? Kan vara bra att veta hur det ska se ut inför kommande inspektion.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”18 september, 2012 kl. 18:21 #47708saaboscar
Deltagare18 september, 2012 kl. 19:22 #47711Janne Hagnell
ModeratorKanon, tack för hjälpen! :AP
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”18 september, 2012 kl. 20:23 #47718enor
DeltagareOm någon är intresserad har jag en sån sats liggande i garaget som blir väldigt billig. 🙂
18 september, 2012 kl. 21:23 #47728djungeltrumman
DeltagareNär du ändå har ventilkåpan av kan du ju passa på att lacka ”DI-kåpan” röd eller lite stylingmässigt i bilens exteriörkulör. 🙂
Johan
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.