Saab 9-5 2,3t 2000 säljes

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 9-5 2,3t 2000 säljes

• Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Hej,

Jag har en Saab över. Den är inte en lågmilare på något sätt, 26 700 har den hunnit med. Men den är lite ovanlig ändå…

Det finns positiva och negativa aspekter med denna bil. Bland annat

Positivt
    Väldigt rostfri, även i hundben, under etc. Har gått 00-15 i Spanien (men all litteratur inkl servicebok är på svenska, såvitt jag kunnat få fram en svensk bosatt i Spanien som haft den)
    Startar och går utan anmärkning
    Servad med olja och filter samt bytt olja i automaten i somras
    Väl utrustad inklusive ventilerade stolarna i mycket gott skick (fungerar)
    Inte särskilt mycket klarlacksläpp

Negativt
    En nyckel (den andra saknas alltså)
    Inte fullservad (men väl omhändertagen maskinellt verkar det som)
    Lite skrynklig. Bucklig vänster bak både dörr och skärm, dåligt lagat, buckla motorhuv, dåligt lackbättrad vänster bakskärm. Sannolikt ett arv från Spanien.
    Saknar högt placerat bromsljus bakruta
    Felkod ”charge air bypass valve”, därav lyser motorlampan. I övrigt inga fel enligt Tech2.
    Glidskorna till passagerarrutan i vanlig ordning… (Behöver nog inte säga mer om det)
    Ganska repig, behöver en polering.

Finns lite mer bra och dåligt sådär, men det som talar mest för bilen är att den är så rostfri.

Finns sommardäck på 9-3 NG-fälg (orginalfälg på bild finns inte kvar, däcken var 20 år gamla och totalt livsfarliga) och dubbdäck på 15″ plåt. Båda uppsättningar däck i mycket god kondition med mönster etc.

Observera att bilen är avställd och ej besiktigad. Besiktningen gick ut sista oktober och jag har inte hunnit in med den. Säljes eftersom jag helt enkelt inte har tid att göra iordning den och i övrigt saknar jag behov av den.

Har stått hemma sedan slutet av oktober, men startar. Sommardäcken sitter på ännu.

Den går nog att få riktigt fin om man lägger lite jobb, främst måste man laga bakskärmen, dörr och huv kan man ju byta ut.

Vad vill jag ha för den? Ja, det är nu alla tyvärr kommer säga ”Vad dyrt!” men min lokala skrot ger 5 000 om jag kommer in med bilen. Då kan jag ta däcken och sälja och även skruva ut och sälja stolarna som ju i varje fall har ett litet värde. Jag ligger närmare 20 000 kronor in i bilen med reparationer, däckinköp, med mera. Så min tanke är 8 000, 5 000 för bilen och 1 500 per uppsättning däck, så får man inredningen på köpet. Får bilen ett bra liv så värmer det naturligtvis lite extra. Men jag kan tyvärr inte bedriva någon välgörenhet här heller och skänka bort bilen, då hägrar skroten.

Den står 2 mil norr om Uddevalla Centrum. Den går att köra, men det sker på egen risk eftersom besiktningen gått ut. Har en stor uppfart och du får lov att byta däck innan avfärd.

Med vänlig hälsning
    Richard A

Pga lågt intresse förvarnar jag om att bilen sannolikt kommer skrotas i mitten av januari om ingen vill ha den.

Bengt Karlsson
    Deltagare

Hej. Första generationen OG9-5 är i mitt tycke den snyggaste. Borde vara lätt att hitta köpare till ett exemplar som klarat sig bra från rosten. Själv har jag dock tillräckligt många bilar. Tråkigt om du måste skrota den. Mvh Bengt

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng