Saab 9-5 BioPower 2001 (Lite fix på bruksbilen)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9-5 BioPower 2001 (Lite fix på bruksbilen)
- Detta ämne har 31 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2016-03-29 11:28 av
Janne Hagnell.
-
FörfattareInlägg
-
Köpte en ”Linear” front som jag ska fixa on bygga om…

Köpte två stycken Vw Golf 3 framspoiler av vilka jag ska bygga en spoiler till fronten. Köpte också en ez-lip gummispoiler som kanske ska anvädas.

Plokkade isär fronten av allt som kemmer loss.

Här kan man se hur bra spoilern passar fronten.

Började med att svetsa spoilern halvorna ihop.

Sedan skar jag lite spoilern vid hörnen så att den skulle passa frontens form. Jag fåste spoilern till fronten med skruvar.
Nu får ni veta varför jag köpte två Vw Golf 3 spoilrs. Sidorna av spolern är för korta. Jag tog en bit av andra spoilers och förlängde spoilern med att svetsa en bit till.

Svetsade ihop ckså hålen på fronten…

Nu är fronten färdigt svestad…

Lite slip och spackel…

Sprutade på lite grundfär och slipade alla delar igen. Tog dörrlisterna loss från bilen och målar dem nu med samma…

Sedan var det dags för lack!

Resultatet! Är msjälv jätte nöjd!

www.tonikoskinen.com
februari 29, 2016 kl. 12:25 #387313Cool! Ska bli spännande att se det på plats på bilen!
96 V4 1975 ”Bollen”
Kan inte vänta att få allt färdigt. Set ska bli ännu lite små detalijer att fixa tills fronten är färdig för montering.
Började att plock ihop fronten småningom…
Borde jag skaffa dimljus????
Grillen var inte direckt färdig för monterin utan jag dippade kromet med Rubbercomp kummifärg till Gun metal matte…..

www.tonikoskinen.com
Fronten är nu nästan färdig. Jag väntar ännu på några paket som innehåller ett par detaljer och har också beställt en decaltejp som jag får innom ett par veckor.
Ska montera froten samtidigt när jag kan byta sommardäck….
På det nedre fotot kan man se hur ”hög” spoilern är = 7 cm, dvs ca 4 cm ”hörge” än en Aero-läpp..

www.tonikoskinen.com
mars 9, 2016 kl. 17:59 #392036
Idag kom detta med posten. Det är en ”hood-bra” som ska monteras på motorhuven….Ja, bilen har ju några år på nacken och man vill ju inte att den får ”hänghuv”…
😉96 V4 1975 ”Bollen”

Dettä är resultatet av vårens idé stårm. Denna grafik är designad till mig speciellt. Den är unik!
Gillar JDM typisk stickerbomb vinyt men de skulle inta passa en Saab, därför hade jag denna gjord speciellt till mig.Detta är SAAB-Stickerbomb!
Bara mindre detaljer ska täckas med denna vinyl såsom framspoiler sidokjolar mm…..
www.tonikoskinen.com
mars 16, 2016 kl. 19:55 #394582Saab Petro-dekalen har jag aldrig sett förr, kult!
😀96 V4 1975 ”Bollen”
Lackade under hälgen fälgarna till min frus Saab 9-3 också.
Samma färg med en liten twist kommer till plåtlälgarna också….www.tonikoskinen.com
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.