Saab 900 Aero MY88

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Aero MY88

Detta ämne innehåller 28 svar, har 11 deltagare, och uppdaterades senast av 2012-07-08 20:10.

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare

aero16v
    Deltagare

När min aero hade samma fel som du nämner så var det jordflätan och dess infästning som hade blivit dålig. Titta över det med!

emul
    Moderator

Min förstabil – 900 GL -84, betedde sig också sådär när jordflätan hängde i sista tråden..

henrikg
    Deltagare

Nu är regulatorn bytt och bilen laddar som den ska.. Ska ha en liten temporär spänningsmätare i bilen samt extra batteri i bagagen ett tag så får vi se om det fungerar som det ska.. För bilen gick riktigt fint när vi körde till Läckö men plötsligt helkass på vägen hem.. Känns som generatorn borde ha fungerat tycker jag.

//Henrik

henrikg
    Deltagare

Verkar tyvärr inte ha givit något vidare resultat.. Igår kände jag att bilen var svag vid starten och när jag kom hem så var spänningen igen väldigt låg. När jag startar nu har jag bara 12.8V (och minskande) så nästa steg är väl isåfall att byta generatorn…

aero16v
    Deltagare

Jäkligt fin bil du har. Har en likadan aero med jalusi. Klart du ska behålla jalusit. Enligt min bil så är en 900cc som gjord för att ha ett jalusi!

Synd att bilderna har försvunnit, kan du ordna det?

henrikg
    Deltagare

Bilderna är borta för att geting.se försvann och tog med sig i stort sett alla bilder jag laddat upp på nätet dom senaste 5 åren. Tack för den du! jag har ju givetvis alla bilder kvar, men det är ett JÄKLA jobb att lägga tillbaka… Urk..

Här är iallafall lite bilder som låg här innan:

Mvh
    Henrik

henrikg
    Deltagare

Min bil blev vald som veckans ”Saab Fan Pic Of the Week”

Länk:
    http://www.facebook.com/Saab

Har printat Facebook här för er som inte har konto:
    http://files.doda.se/110916/Saab%20Cars%20Fan%20Pic%20of%20the%20Week%20w1137.pdf (sida 3-4)

Bilen har inte gått så mycket, fortfarande generator problemet som jag inte hunnit göra något åt, ibland vill den inte ladda. Den har iallafall fått nya strålkastartorkare samt detta:

Det blir fint med lite mer bränsle (2.5bar original). Något bränslechip klarar jag mig utan, lambda-adaptionen klarar det högre trycket vid normalkörning 🙂

Mvh
    Henrik

henrikg
    Deltagare

Nu är bilen i vinterförvar, känns bra 🙂 Kördes bort till platsen igår kväll och det gick bra men bromsarna fick jobba då ett rådjur hoppa upp på vägen, men inget hände som tur är! 😯

Bjuder på en till bild på bilen ifrån Trollhättan 🙂

Mvh
    Henrik

filbrun2
    Deltagare

Riktigt fin!! Jädra tur att du inte körde på rådjuret!

henrikg
    Deltagare

@Filbrun wrote:

Riktigt fin!! Jädra tur att du inte körde på rådjuret!

Tack! Jo jag håller med, hög puls där ett tag 😉

//Henrik

henrikg
    Deltagare

Som alla ni andra så sitter jag och väntar på våren.. Svarta Aeron står i varmgarage och myser 🙂

Har varit på Speedparts och köpt på min en ny generator samt även en ny startmotor (gillar hur rappa dom är när dom är nya, den nuvarande känns lite trött och efter bytet på T8:an så blev det en gigantisk skillnad!)

Mvh
    Henrik

henrikg
    Deltagare

Äntligen har jag hittat den rätta stereon som jag vill ha min svarta Aero 🙂 Det är Saab Clarion Audio System som bara satt i USA-bilar 900/9000 under MY88-91.

Härligt nostalgiskt 😉

Film: (OBS! 100MB)
    http://saab.doda.se/Film/SaabClarionAudioSystem_900_9000_US_MY1991.MP4

Mvh
    Henrik

Lustgasen
    Moderator

Grymt!!! Ett givet måste… Du vad hette sista låten? 😀

henrikg
    Deltagare

Hej!

Sitter på dålig uppkoppling i Mexico nu, men var det inte The Sounds – Song with a mission?

Mvh
    Henrik

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng