Saab 900 EMS -79: elsystem

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab 900 EMS -79: elsystem

• Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2016-09-16 21:26 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    surabaron
    Deltagare

Hej!
    Jag har en Saab 900 EMS av -79 års modell där delar av elsystemet i motorn har brunnit. Jag undrar om det är samma kabelhärva i Saab 900 GLE på årsmodell 1980 med automatlåda eller om någon har en komplett kabelhärva till min bil från en Saab 900 EMS?

Tacksam för svar.

Humm….mycket är nog samma men startspärren/backljuskontakten sitter ju på automatlådan så där en skillnad iallafall.

surabaron
    Deltagare

Det är sant att GLE’n har automatlåda med annorlunda startspärr etc.

Min tanke är iof att byta kabelhärvan från säkringsdosan och mot motorn eftersom det är ”bara” några kablar i motorrummet som har brunnit av och då är frågan om den ”sista delen” i kabelhärvan från säkringsdosan är likadan på en -79:a 900 EMS som på en -80:a 900 GLE?

Har du kvar instruktionsbökerna kan su ju lätt jämföra dom olika kopplingsscheman.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng