Saab 900 Turbo -89 (T8 Special)

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 900 Turbo -89 (T8 Special)

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 900 Turbo -89 (T8 Special)

  • Författare
    Inlägg
    • februari 2, 2018 at 19:35 #440338

      En 900 T8 i välvärdat originalskick med dryga 19000 mil på mätaren söker en ny ägare. En bil som klarat sig från styling, trim och monstersterobyggen. Besiktad för en knapp månad sedan med blankt papper och nästa besiktning ska göras senast 31/5 2020.

      Utrustad med elhissar, c-lås, elspeglar, el-lucka, stolsvärme, avtagbart drag. Tidsenlig stereo följer med. Kassettband får du ordna själv 🙂

      Bilen går tyst och fint utan konstigheter. Turbon laddar som den ska och inga konstigheter med växellådan.

      Inredningen är helt ok utifrån ålder och miltal. Förarstolen har en liten spricka och instrumentpanelen är också sprucken som den kan vara på en 900

      Innertaket inkl tyget på takluckan och c-stolparna är nybytt.

        februari 2, 2018 at 20:08 #440340

        Bensinvärmare för kupén sitter i men är urkopplad. Antagligen en del jobb att få igång denna

        Inga hål efter högtalarmontage.

        Karossen är rak och fin men har tyvärr en del lacksskador i form av klarlacksläpp. Rost finns i begränsad omfattning, se bilder. Har fotat det jag hittat. Länkarmsinfästningarna har klarat sig bra, det tackar jag den läckande styrservon för 🙂

        Självklart syns det att bilen är använd i snart 30år. Ja den blir veteranbil och skattebefriad nästa år.

        Bilen finns utanför Östersund, ca 15min från tåg och flyg.

        Självklart kan jag hålla bilen tills du kan hämta den men då är det handpenning via t.ex. Swish som gäller.

        Jag har inget sista pris, kom med ett vettigt bud istället.

        Är ni flera som absolut vill ha bilen så får ni väl bjuda det ni tycker den är värd.

        Jag har tyvärr inga fler bilder och bilen är översnöad
        Bilder hittar du här
        https://www.facebook.com/groups/svenskasaabklubben/permalink/10156778549994796/

        Pris: 25000 :-
        070-6084126

          februari 5, 2018 at 07:52 #440423

          Såld

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.