SAAB 9000

• Detta ämne är tomt.
  • Författare

Söker en Saab 9000 A50 1997 eller en classic 1998 i bra skick. Helst utan rostangtepp, inga högmilare och utan större problem i allmänhet.
      Dvs jag letar inte efter renoveringsobjekt men bilarna är nu gamla och de har jag förståelse för.
      Söker en 9000 framförallt med 2.3t motorn men vid rätt bil kan jag tänka mig en 2.0 också.
      Bor i Trollhättan och kan åka långt för rätt bil.
      Första kontakt via PM

/Christian

• Detta ämne redigerades för 3 år, 7 månader sedan av Christian.S.
        december 30, 2022 kl. 08:59 #499782

Hej. Blocketannonser har du säkert redan koll på. Ser ut att finnas ett par bilar som gått 20 000 mil till salu just nu. En grön i Vallentuna och en svart i Linköping. Kanske värt att titta närmare på. Jag kan bara instämma i att 2,3t är en trevlig motor. Största felet med 9000 är väl att de är så bra så att en del bilar (exempelvis min) fortfarande går som bruksbilar på saltade vintervägar. Lycka till med letandet . Mvh Bengt

december 30, 2022 kl. 17:46 #499791

Hej. Blocketannonser har du säkert redan koll på. Ser ut att finnas ett par bilar som gått 20 000 mil till salu just nu. En grön i Vallentuna och en svart i Linköping. Kanske värt att titta närmare på. Jag kan bara instämma i att 2,3t är en trevlig motor. Största felet med 9000 är väl att de är så bra så att en del bilar (exempelvis min) fortfarande går som bruksbilar på saltade vintervägar. Lycka till med letandet . Mvh Bengt

Jajamen blocket kollas regelbundet! Är lite skeptisk till att köpa bil på en firma, känns som man förlorar lite av bilens historia och historik när man inte köper av den som brukat bilen. Men jag har kollat upp båda dom du tipsa om, de är nog fina bilar egentligen!
          Tack jag håller tummarna!
          / Christian

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.