SAAB 9000 CS 1995

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 9000 CS 1995

• Detta ämne har 10 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2013-03-29 10:17 av .
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Per-Erik
    Deltagare

Så, en bild av det senaste inköpet, en mörkgrön metallic 9000 CS 2,3-16v

Inget särskilt eller så med den, men vi behöver en bruksbil på vintern, och iår har det varit ”gröna bönan” vår 99:a, men eftersom hon ska in och renoveras så fort Talladegan är färdig, och vi inte ska bruksa någon av dem på vintern längre… ja ja, ni fattar.

Det som ska göras med den är att montera lilla cs vingen på bakluckan, och på med 16″ Aero fälgar, samt lite polering och lättare rostfix. En ny reflexramp till bakluckan behövs, samt en ”ny” dragkrok, om någon har en passande 😉

norman
    Deltagare

Vilket sammanträffande jag har också skaffat en mörkgrönmetallic vinterbruksare :CH
    Detta är en 2,3t-98 Classic som jag hämtade i Nacka.
    Efter byte av bromsrör (med Biltema Cu & konare) och ett par småfix gick besiktningen :CE
    Den går som en dröm, ACC och allt EL funkar och inredningen är tipptopp. Tänk vad mycket 9000 man kan få för pengarna!
    Som synes står Talladegan ute i vinterskrud för garaget och två carports är upptagna med andra 9000 :ID 😉

Per-Erik
    Deltagare

nämen, där ser man! Jag tycker faktiskt att den mörka färgen är rätt snygg. Min är tyvärr ingen turbo, men duger gott ändå. Jag har däremot ett turbo agg liggandes i garaget, från en lågtryckare, komplett med dump och downpipe. Den satt monterad på en 2,0t motor tidigare, utan vare sig intercooler eller magnetventil. Den laddar således bara grundladdtryck. Undrar om man kan smäcka dit den bara sådär?! Lite skillnad borde det ju göra för prestandan kan man tycka..

Vad är det för färg på inredningen i din då? Min är beige 🙁

norman
    Deltagare

Samma här 🙂

Per-Erik
    Deltagare

…men min är beige, och tyg 🙁

…men Soulmannen har skinninredning liggande, den vill jag nog ha sen! 😉

emul
    Moderator

Kul! =) Är den andra -95:an död eller? Alltså…EFZ hade den va?

Per-Erik
    Deltagare

Den blå CDE’n menar du? Ja den dog, och sen hade jag en röd CSE, även den numera död… Inte mitt fel nån av dessa 😉 Få se om vi har bättre lycka med denna. Den verkar mycket bra i motor och plåt iallafall… Lite avgas fix och chassie uppgradering ska nog till bara…

Per-Erik
    Deltagare

Inte illa för en ”gratisbil” – besiktad idag efter ett års stillestånd, några små lätta 2:or att släcka bara, sen har vi bra bruksbil…

Per-Erik
    Deltagare

Lollo
    Deltagare

Ni gör så jag vill åka Aero ännu mer nu.

Per-Erik
    Deltagare

😉 så bra då!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.