Saab 9000 CSE 2.3 T 200 hk 1997 väldigt fin – Göteborg

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 9000 CSE 2.3 T 200 hk 1997 väldigt fin – Göteborg

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-03-05 22:07.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Harald
    Deltagare

Hej,
    Vill kolla intresset för min bortgångne mors SAAB 9000 CSE 2.3T. Den har varit i min mors ägo sen 20 september 2002 och innan dess max 1-2 andra ägare. Fullt ifyllt servicehäfte. Senaste service utförd 2016-11-25, mätarställning 212178 km. Mätarställning idag 214259 km. Service 2017 uteblev pga terminal sjukdom. Senast besiktigad 2018-01-12, godkänd utan anmärkning.

Rostskyddsbehandlad hos Pava Rostskydd AB (www.pava.se) vart tredje år sedan 2003 till 2015.

Självklart finns det små skavanker på denna bil men den har åldrats med värdighet. Det jag känner till är följande, mest kosmetiskt (är ingen bilmek-fantast):

– Sätesvärme fungerar ej
    – Högtalare vänster bak, inget ljud. Glapp?

Den ljusa skinnklädseln är i mycket gott skick men självklart mer nött i förarsätet. Det är bra tryck i bilen på högre varv när turbon kickar in.

Hade det inte varit för att jag inte kan sälja min Hyundai i30 kombi för ett vettigt pris, hade jag behållt SAABen. Kan knappt motivera ägandet av 1 bil då jag snart endast har 4 km till jobbet. Om något önskar jag att en riktig SAAB-entusiast tar sig an denna bil.

– ACC/Klimatanläggning
    – Stereo (Harman Kardon)
    – Elhissar fram och bak
    – Elspeglar
    – Farthållare
    – Fjärrstyrt C-lås (2 dosor, 2 nycklar)
    – Färddator
    – Servostyrning
    – Ljus skinnklädsel
    – Stolvärme fram (fungerar ej)
    – Yttertemperaturmätare
    – Alufälgar
    – Avtagbar dragkrok
    – Larm
    – LM-fälgar
    – Vinterhjul/däck
    – ABS bromsar
    – Airbag förare
    – Airbag passagerare
    – Komplett ifylld servicebok

Finns mer att skriva. Finns fler bilder. Det är bara att höra av sig om intresse väcks!

Pris: 17 500:-

Finns i Göteborg

/Harald

• Detta ämne redigerades 1 år, 7 månader sedan av .
    Bilagor:

turbocab
    Deltagare

Har skickat ett sk PM till dig Harald, du kan väl läsa det och höra av dig.

Hälsn Martin Simonsson / Aka Turbocab.

emul
    Moderator

Hej! Säger som ovanstående. Ta en titt i inkorgen så hörs vi!

// Emil

• Det här svaret redigerades 1 år, 7 månader sedan av .

peter
    Deltagare

Hur gick det? Är bilen såld?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng