Saab 9000 CSE 2,3T/200 Ökad bränsleförbrukning

Forum Modellspecifika forum 9000 Saab 9000 CSE 2,3T/200 Ökad bränsleförbrukning

• Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-02-09 21:10 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    farmer_power
    Deltagare

Har blivit något mystiskt med sambons 9000. Helt plötsligt har bränsleförbrukningen gått upp från 8,9l/100 km till 9,4l/100 km. Kan inte få fram några felkoder och motorolja, luftfilter samt tändstift är bytta för lite drygt 100 mil sedan. Är det någon som har erfarenhet av vad som brukar kunna orsaka detta eller tips på vad som kan vara fel?

MVH Jonas

farmer_power
    Deltagare

Har varit ute och kikat lite mer på pärlan idag. Fick en felkod P1641 på min enkla felkodsläsare. Någon som har en aning om vad det kan innebära och om det kan ha nåt samband med den ökade bränsleförbrukningen.

rickard735
    Deltagare

googlade lite verkar vara lite olika bud på vad det är. Här är 2 varianter

DTC P1641 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit

Det är en immofelkod, sätts när du försöker starta med aktiv immobilisering.
    Brukar kunna ses lite då o då, går bilen bortse från felkoden.

farmer_power
    Deltagare

@Rickard735 wrote:

googlade lite verkar vara lite olika bud på vad det är. Här är 2 varianter

DTC P1641 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit

Det är en immofelkod, sätts när du försöker starta med aktiv immobilisering.
    Brukar kunna ses lite då o då, går bilen bortse från felkoden.

Tack så mycket för hjälpen. Ja det kan stämma för strax innan jag fick upp den så glömde jag bort mig och försökte starta utan att avaktivera startspärren. Då vet jag att det inte är något där som spökar.

MVH Jonas

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng