Saab 92A de lux 1951

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 92A de lux 1951

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 92A de lux 1951

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare

snabb uppdatering…

lite demontering har skett….

knyckel och skrynk…

kul är det ju inte…

rost finnes..

Rost söker ny ägare…

DEn som söker han letar…

orost?

Det får vara det för nu…

på återseénde..

oktober 27, 2009 at 11:07 #147161

Ser ju inte ut att vara så jätte illa ändå, rostigt men värre har man ju sätt. Går motorn runt?

Skulle ni tröttna nån gång på den so just tell me;)

Mvh

oktober 27, 2009 at 13:33 #147163
          saab92 wrote:
          snabb uppdatering…

knyckel och skrynk…

Det får vara det för nu…

på återseénde..

Jag har ett dörrhörn med stolpe, hjulhus och ovandel sparklåda att sälja billigt. Nederkant hjulhus + sparklåda (ca5 centimter) är tyvärr bortrostat, finns alltså inget golv kvar. Men denna bit skulle hjälpa dej väsentligt i återuppbyggnaden av sparklåda och dörrhålet/ hjulhus. Rostlagar man biten först med nya kanter, viket mot golv etc. så är det ju en baggis sedan att passa in det hela.

oktober 27, 2009 at 17:47 #147175
            Andersson__ wrote:
            Ser ju inte ut att vara så jätte illa ändå, rostigt men värre har man ju sätt. Går motorn runt?

Skulle ni tröttna nån gång på den so just tell me;)

Mvh

Vi har inte tagit till oss att kika allt för mycket på motorn annat än visuellt. Men snart så kommer vi till den biten.

Yepp bilen blir din om projektet spårar ur 😛

oktober 27, 2009 at 22:17 #147192

Jag tor fan vi gör en Cab av den?

frågor på det?

oktober 28, 2009 at 06:31 #147201

Ok du har hämtat ett stort projekt av en vädigt speciell modell som behöver mycket TLC nedtill sen ska du laga allt detta för att kapa bort allt det bra och speciella upptill??
                ja ja det är din bil men jag tycker det är synd då kan du istället göra cab av vilken normal trubbis som helst tycker jag.
                kanske ni ska se till att kapa på “bra” ställen om någon är intresserad av taket.

oktober 28, 2009 at 07:57 #147205
                  Fredrik DW wrote:
                  Ok du har hämtat ett stort projekt av en vädigt speciell modell som behöver mycket TLC nedtill sen ska du laga allt detta för att kapa bort allt det bra och speciella upptill??
                  ja ja det är din bil men jag tycker det är synd då kan du istället göra cab av vilken normal trubbis som helst tycker jag.
                  kanske ni ska se till att kapa på “bra” ställen om någon är intresserad av taket.

Nae, Det blir ingen kapning av taket…satt och var bitter igår på diverse olika saker…Sorry ska inte ske igen.

oktober 28, 2009 at 12:03 #147220

Phu!!
                    Vad glad jag blir!
                    Få tag på en rejäl slägga och gå ut och slå sönder en sten eller någe så ska du se att det blir bättre. Kämpa på!!

oktober 28, 2009 at 18:24 #147232

Joo, Fick Ut mina aggresioner på diverse pinaler! Haha

Var och hämtade en peevee:n idag. så nu är det ur världen. Fick bara lite panik med allt annat stunt som ska donas och fixas innan snön kommer…Inte nog med det har min armade fruga stuckit upp till Kiruna och praktiserar lokförare så här sitter man med alldeles dunderivriga barn som inte tycker det är kul. ” Pappa det där är ju ingen bil häller”

Haha. blir lite stiljtle ett tag nu…tyvär.

oktober 28, 2009 at 21:46 #147260

Det låter som du drabbades av akut “renoveringkoma”

Händer oftas när man får in bilen i garaget, lyfter på mattorna och inser att den där räddningsbara bilen från skogen var inte så fin som man trodde först 😀

Jag själv har råkat ut för det ett antal gånger med egna projekt, då är det bara att bita ihop och glädjas över det som faktiskt är fräsht(Taket så ju bra ut) Bara det central placerade tanklocket borde ju ge dig styrka i svaga ögonblick

Kämpa på, tillåt dig själv att “förleda” både dig och din omgivningen “att detta fixar jag på några helger” 😉

oktober 28, 2009 at 22:29 #147265
                          Kortnos wrote:
                          Det låter som du drabbades av akut “renoveringkoma”

Händer oftas när man får in bilen i garaget, lyfter på mattorna och inser att den där räddningsbara bilen från skogen var inte så fin som man trodde först 😀

Jag själv har råkat ut för det ett antal gånger med egna projekt, då är det bara att bita ihop och glädjas över det som faktiskt är fräsht(Taket så ju bra ut) Bara det central placerade tanklocket borde ju ge dig styrka i svaga ögonblick

Kämpa på, tillåt dig själv att “förleda” både dig och din omgivningen “att detta fixar jag på några helger” 😉

motivationen finns så det står härliga till, det är ju alla andra måsten som måste göras först som bara är dumma och ivägen…Saken bli ju inte sämre nu när den föll in tre nya “fräsha” renoveringar att ta sig till..Hahah

ett bra motto är ” allt går att lösa” sen om det är bra eller ej det går ju att diskutera..:P

Men tack..Lär ju behövas några klappar, knuffar, ja rent av ett släggslag i ryggen framöver 😉

oktober 29, 2009 at 19:13 #147298

Då har vi vart till den stora staden luleå för att införskaffa lite saker som kan komma att vara nyttiga under projektets gång, så som pallbockar, belysning (både av allmän- och arbets typ) och kapskivor.
                            Som de ser ut under morgondagen kommer de att demonteras och planeras motorlyft.

Som ett brev på posten kom även Verkstads handboken och reservdelskatalogen, så nu känns allt klart som korvspad, inga funderingar på hur nått ska sitta, allt i samma hink sen blir de blidelsbingo :crazy:

november 2, 2009 at 20:29 #147463

Kul att den stannade i Norrbotten! Jag ringde gubben samma kväll som annonsen kom ut på blocket men han svarade inte. Då skickade jag ett sms om att han skulle ringa mig.. men det gjorde han inte heller och då försvann annonsen!

Såg att han verkade ha lite mera saabgodis kan det stämma?

Hursom helst lycka till och kanske man kan få komma förbi och kika på den?

november 7, 2009 at 11:06 #147674
                                DYRVOLD wrote:
                                Kul att den stannade i Norrbotten! Jag ringde gubben samma kväll som annonsen kom ut på blocket men han svarade inte. Då skickade jag ett sms om att han skulle ringa mig.. men det gjorde han inte heller och då försvann annonsen!

Såg att han verkade ha lite mera saabgodis kan det stämma?

Hursom helst lycka till och kanske man kan få komma förbi och kika på den?

Joo, skönt och behålla den här uppe…den har bara gått här. köpt i nattavaara och snurrat runt uppe i malmfälten…så det är ju inte mer än rätt 😛

Nae, Det var inte så mkt saabgrejjer han hade, Det var alltmöjligt och lite till 🙂

Jo, det är bara kika för bi när projektet startar lite mer på allvar 😉

november 9, 2009 at 21:52 #147784

Hi saab92,
                                  please send more photos of your diamons, lovely saab 92A

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.